In urma cu exact 20 de ani, Jeff Bezos a stabilit un principiu foarte clar in functie de care se fac angajarile la Amazon. In anul 2018, lucurile nu s-au schimbat deloc in aceasta privinta. Recrutarile se fac dupa aceeasi regula de aur, care sta la baza imensului succes de care se bucura Amazon.

Cum reuseste Jeff Bezos sa angajeze la Amazon cei mai buni profesionisti? "In 1998 am stabilit o regula in functie de care facem angajarile la Amazon, de la care nu ne abatem nici astazi. Mentinem stacheta sus. Nu facem compromisuri la angajare. Consider ca aceasta decizie este singura care a ajutat Amazon.com sa se dezvolte si sa ajunga atat de sus", a explicat Jeff Bezos, fondatorul Amazon, potrivit forbes.com.

Angajarea celor mai buni specialisti se bazeaza pe trei intrebari:

1. Vei ajunge sa admiri acest angajat?
2. Va reusi acest angajat sa ridice nivelul de eficienta si productivitate in departamentul in care va lucra?
3. Ce calitati/abilitati il vor transforma intr-un superstar?

Procesul clasic de angajare este unul destul de complicat, iar, in final, angajatorul tot nu are o garantie ca a adus in companie candidatul de care are nevoie pentru postul disponibil. In timpul interviului de angajare, candidatul ii va spune recrutorului o poveste pregatita dinainte despre cat de calificat este el pentru jobul disponibil. Ii va arata dovezi legate de educatia lui, de pregatirea profesionala, de rezultatele (bune) pe care le-a avut. Ii va vorbi despre hobby-urile sale si despre cursurile de formare profesionala pe care le-a facut dupa ce si-a incheiat studiile.

Retail jobs

Economistul Michael Spence, castigator al premiului Nobel pentru economie in 2001, sustine, in teoria sa, ca acest proces traditional de recrutare nu este cel mai eficient. La interviul de angajare se prezinta tot felul de candidati, unii potriviti pentru jobul disponibil, altii mai putin. In momentul in care decid sa angajeze un candidat in defavoarea altuia, angajatorii tin cont de anumite semnale, insa stiu foarte bine ca isi asuma un risc.

Principiul formulat de Jeff Bezos a dovedit ca este mult mai eficient decat cel clasic, cu care lucreaza cei mai multi recrutori.

Cele trei intrebari pe care Jeff Bezos le pune unui candidat il ajuta pe CEO-ul Amazon sa inteleaga ce il motiveaza pe omul din fata lui sa lucreze in compania sa si nu se bazeaza doar pe discursul frumos construit despre experienta lui profesionala si ambitiile legate de viitorul loc de munca.

Citeste si:
Elon Musk vrea să transforme sediul Twitter într-un adăpost pentru...
Elon Musk vrea să transforme...

Intrebarile sunt, desigur, subiective, insa il ajuta pe angajator sa vada exact ceea ce il face pe candidat sa fie unic. I se contureaza o imagine completa si corecta despre ceea ce el este, dincolo de informatiile din CV. Care este, de fapt, adevarata personalitate a candidatului, dincolo de CV-ul frumos redactat cu care se prezinta in fata recrutorului?

Metoda de recrutare propusa de Jeff Bezos ajuta nu doar angajatorul si viitorul angajat, dar si echipa cu care acesta urmeaza sa lucreze. Indiferent de jobul pe care il au, in timp, oamenii ajung sa se plafoneze sau sa regreseze, iar un coleg nou, care vine cu idei proaspete si energie pentru a lucra la noi proiecte, poate ridica nivelul echipei. In final, toata lumea are numai de castigat.

Citeste si: Jeff Bezos, Warren Buffett sau Richard Branson. Tu ce tip de lider esti?

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri