Vlad Stoicescu, cercetator in leadership, a vorbit la cea de-a 8-a editie a conferintei HR 2.0, organizata de wall-street.ro, despre cum au schimbat tinerii din Generatia Z paradigma muncii.

Tinerii din Generatia Z se diferentiaza de predecesorii sai, Millennials, prin doua elemente: faptul ca sunt nativi digital (folosesc smart device-urile in toate aspectele vietii) si prin faptul ca s-au maturizat in plina criza economica.

Intinerirea organizatiilor este esentiala, spune Vlad Stoicescu, cercetator in leadership. "Publicatiile academica arata cum copiii consuma mai mult din bugetul familiei decat parintii. Generatia Z este deja piata B2C, inainte de a pasi in birouri cu CV-urile atent impaturite. Astazi, un tanar insista sa se angajeze in organizatie din pura pasiune pentru produsul sau serviciul vostru, pe care il cunoaste si stie cum sa il duca mai departe", a explicat Vlad Stoicescu.

Astazi, tinerii din Generatia Z, care au intrat in campul muncii, acorda o mare importanta echilibrului dintre viata persoanala si viata profesionala. Studiile au aratat ca principalele probleme ale acestor tineri sunt anxietatea si depresia, iar lipsa acestui echilibru poate fi una dintre cauza.

O alta cauza a starii de anxietate este si cautarea disperata in care acesti tineri se lanseaza pentru acumularea de experienta din diverse domenii. Pentru a le satisface aceasta dorinta de a invata permanent, organizatiile s-au adaptat (renuntand la clasicele organigrame) si implementand joburile project based (joburi concentrate pe proiecte)

"Nimic nu motiveaza un tanar mai mult decat realizarea proiectelor si lauda sincera a eforturilor venita din partea superiorilor. Angajatul Z isi doreste sa stie unde a gresit si sa se perfectioneze pe masura experientelor", a mai spus cercetatorul.

"Sacrificiile pe care angajatorul Z si le asuma astazi sunt pentru a-si construi un maine prosper. Cand angajatul aduce plus valoare companiei, este momentul sa-l recompensati", a mai adaugat acesta.

Cat priveste confortul lor de la job, tinerii din Generatia Z nu vor renunuta la beneficiile aduse in biroul modern de Millennials. "Chiar daca nu vor sa isi petreaca toata ziua la birou, Generatia Z se asteapta la un standard ridicat de confort", a adaugat Vlad Stoicescu.

Tinerii sunt mai productivi in cafenea, spune cercetatorul. Acestia practica networking si sunt stimulati de interactiunea sau transferul de experienta cu colegii, concurentii sau angajatii din alte domenii.

"O cafenea, o sala de fitness, o canapea, un bufet, sunt toate benefice atunci cand un angajat isi gaseste claritatea gandurilor pentru a rezolva o problema apasatoare din ordinea de zi", sustine Vlad Stoicescu.

Insa dincolo de un birou confortabil, un program flexibil de munca si proiecte din care sa invete, tinerii au nevoie si de un lider eficient. Tinerii care nu reusesc sa construiasca o relatie cu liderii lor isi vor parasi imediat angajatorul, chiar daca sunt satisfacuti de partea financiara.

"Leadership-ul presupune generarea unui ambient propice pentru ca nucleele sa se afirme cand proiectele li se potrivesc. Prin propria subordonare, un lider transmite intregii echipe transferul de responsabilitate catre nucleu si, simultan, certitudinea ca fiecare membru al echipei va avea sansa aceasta atunci cand conditiile o vor permite", a precizat acesta.

Generatia Z, mai mult decat Millennials, are un spirit antreprenorial dezvoltat. Multi dintre ei isi asuma rolul de angajat pentru a capata experienta si pentru a invata cum functioneaza un business, apoi intra in lumea antreprenoriatului unde isi dezvolta propriile proiecte. O veste buna pentru tineri, una mai putin buna pentru companii, care trebuie permanent sa recruteze forta de munca.

"Tinerii trebuie motivati sa ramana in companie, iar liderii trebuie construiti din Generatia Z. Compania nu ii vrea antreprenori", a precizat Vlad Stoicescu.

Citeste si: Cercetator: Tinerii nu vor mai avea un loc in organizatia viitorului

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri