Companiile care afiseaza salariul acordat intr-un anunt de angajare au sanse mai mari sa atraga candidati, lucru extrem de important in contextul deficitului de personal. In Romania insa angajatorii nu sunt obligati prin legislatie sa o faca, asa ca aleg sa discute despre sume in timpul interviurilor, fie pentru ca aceasta cifra sa ramana necunoscuta competitorilor, fie pentru a nu crea discutii in randul angajatilor companiei.

"Nu conteaza daca este mare sau mic, perceptia unui candidat despre salariul respectiv este ca remuneratia este mare. Este logic de ce: un om crede ca acea companie s-a informat si stie ca salariul pe care il afiseaza este un atu pe piata fortei de munca si de aceea il afiseaza, considerandu-l mai bun decat al competitiei. Candidatul nici nu mai verifica valoarea salariului la competitie. Acesta este perceptia in randul candidatilor", a declarat Bogdan Badea, CEO eJobs, platforma de recrutare care inregistreaza patru milioane de CV-uri.

O zona pentru care as face lobby este obligativitatea prin lege de afisare a salariilor sau macar a unor medii salariale, ca in UK. Pana nu se va pune lege, multi inca vor alege sa nu le afiseze

De ce NU spun angajatorii romani salariul

Principala temere a recrutorilor atunci cand posteaza un anunt de angajare este aceea ca il va afla si competitia si se va folosi de aceasta informatie ca sa "fure" candidatii.

"Companiile sunt reticente pentru ca se gandesc ca daca vor afisa salariul, cei din competitie vor creste ofertele si le vor lua candidatii. Al doilea motiv pentru care il tin secret este ca salariul afisat poate fi mai mare decat al celorlalti angajati din companie si le este frica de o revolta interna. Ori aliniezi toate salariile interne si sunt mai mari decat cel pe care il afisezi sau cel putin egale, ori risti sa iti superi ceilalti angajati, iar demisia este cea care urmeaza", a explicat Badea.

Salariul, elementul care "vinde" un job

Pentru ca in tara noastra mare parte din angajatori se feresc sa faca cunosc salariul inca din anunturile de angajare, aceasta informatie are inca puterea de a creste sansele in gasirea angajatilor potriviti acelora care nu se tem sa spuna cu cat platesc.

Citeste si:
Piata muncii, incotro? Explozie de joburi, dar putini candidati
Piata muncii, incotro?...

"Noi incercam sa le explicam angajatorilor ca in Romania, fiind in continuare un subiect tabu, exista o afinitate catre salarii. In Anglia nimeni nu vorbeste despre salarii, pentru ca de ani de zile au aceasta lege si oameni stiu cat castiga la un job, insa, la noi, fiind inca un subiect despre care lumea se ascunde sa vorbeasca, este, in continuare, un subiect care atrage si vinde. Tocmai de aceea cred ca angajatorii trebuie sa il afiseze, pentru ca este inca un subiect care vinde", a subliniat Bogdan Badea.

Lansata in 1999, eJobs este prima platforma de recrutare lansata in Romania si apartine companiei Ringier Romania. Are un numar de peste 4 milioane de CV-uri, mai mult de 2 milioane de utilizatori unici lunari si 7.000 de CV-uri actualizate zilnic. Compania a avut, in 2018, o cifra de afaceri de 42,6 milioane de lei si un profit net de 19,5 milioane de lei, potrivit datelor Ministerul de Finante.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Mai mult de jumatate dintre romani vor sa isi schimbe locul de munca