Atunci cand angajatorii se uita pe CV-urile candidatilor pentru a alege pe care dintre ei sa ii cheme la interviu, fac acest lucru foarte repede, fara a pierde prea mult timp. Un studiu a aratat ca doar sase secunde se uita un angajator pe un CV, insa aceasta cifra a fost contestata, iar majoritatea cercetarilor vorbesc de un minut alocat “scanarii” CV-ului. Si pentru ca ei nu citesc in totalitate CV-ul, candidatii sunt cei care trebuie sa faca asa incat sa iasa in evidenta din primele clipe.

Expertii in recrutare spun ca CV-ul unui candidat trebuie sa raspunda la trei intrebari esentiale pe care le are rectorul si anume – cine este candidatul, care ii sunt calificarile si de ce ar trebui sa il aduca la interviu. Aceste decizii se iau pe repede inainte, asa ca aspectul si modul in care este scris CV-ul sa fie realizate cat mai bine posibil, pentru a permite o citire rapida, scrie Forbes.

Poate CV-ul tau sa treaca testul celor 60 de secunde?

Formatarea textului este esentiala pentru ca angajatorul sa poate observa cu usurinta detaliile importante despre experienta ta profesionala. Cu cat aceste aspecte sunt mai clar definite in CV, cu atat este mai probabil ca angajatorul sa petreaca mai mult timp citindu-l, doarece nu trebuie sa faca eforturi pentru a-l parcurge.

Fontul si spatierea sunt elementele cheie in intocmirea CV-ului.

Ideal este sa utilizezi un font curat, usor de citit, precum Arial, si dimensiunea sa fie de 10. De asemenea, foloseste antete pentru a marca informatia in sectiuni, astfel incat angajatorul sa gaseasca cu usurinta informatiile pe care le cauta.

In plus, ideal este sa utilizezi bullet point-uri, atunci ca faci o insiruire a detaliilor din experienta profesionala, in loc sa lasi blocuri de text.

Indiferent de formatul CV-ului, intotdeauna numele si datele de contact trebuie sa fie in partea de sus a paginii, urmate de experienta profesionala, apoi calificarile si educatia.

De asemenea, poti adauga link catre pagina de LinkedIn, astfel inca angajatorul sa mai poata afla lucruri in plus despre tine, fara a fi nevoit sa mai citeasca o pagina de CV.

Cand vine vorba despre aspectul CV-ului, acesta trebuie realizat in functie de tipul de job pentru care aplici. Daca este pentru un job in care designul este important, atunci un CV realizat intr-un mod cat mai creativ poate iesi in evident. Daca nu, este bine ca aspectul acestuia sa fie cat mai simplu. Poti folosi insa diverse culori cand il scrii, ideal una sau doua in plus fata de negru, care trebuie sa fie si culoare principala.

Ofera suficiente detalii, insa nu prea multe

Numarul paginilor CV-ului este extrem de important, insa nu exista o cheie a succesului. Daca poti incadra pe o singura pagina tot ce este important, fara a scapa prea multe detalii, este minunat, pentru ca in acest mod te asiguri ca angajatorul citeste tot. Insa daca ai o experienta profesionala mai mare va fi dificil sa treci totul pe o singura pagina, astfel ca nu este nicio problema daca mai adaugi una.

Ideal este sa oferi suficiente informatii astfel incat in CV-ul tau sa se gaseasca realizarile si abilitatile, fara insa prea multe detalii.

In cele din urma, totul se reduce la lizibilitatea CV-ului. Daca ai un CV care este usor de citit, angajatorul se va uita mai mult timp pe el. Evidentiaza motivele pentru care crezi ca esti candidatul potrivit pentru jobul disponibil si fa-le usor de gasit in CV, iar in modul acesta sigur iti vei creste sansele de a fi chemat la interviu.

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri