Manager de call-center: Oamenii sunt mult mai conștienți de importanța și valoarea unui loc de muncă stabil

Industria de call-center s-a dezvoltat foarte mult în România, în ultimii ani, însă cu mari eforturi din partea angajatorilor, care s-au confruntat cu dificultăți în recrutarea oamenilor și rulaje mari de personal. Acum, după luni de zile de criză, candidații par sa aprecieze mai mult oportunitatea unui loc de muncă stabil, a declarat, pentru wall-street.ro, Violeta Roșu, managing partner la call-center-ul Blue Point.

Blue Point este una dintre cele mai importante companii românești de servicii call center, care, la debutul pandemiei, și-a mutat în doar cinci zile cei 250 de angajați în ”birourile de acasă”.

”Contextul se dovedește favorabil pentru recrutare – probabil că acesta este o tendință care se aplică în mai multe industrii, nu doar în a noastră. Recent, am reînceput campaniile de recrutare – pentru toate cele 3 sedii Blue Point (București, Buzău și Slobozia) și intenționăm în continuare atât să ne completăm echipele, cât și să le creștem, în funcție de proiectele noi pe care le-am început între timp sau pe care le vom începe. Inclusiv pentru sediul nostru din București, vedem o mai mare seriozitate și hotărâre din partea candidaților de a rămâne în jobul actual”, a explicat Violeta Roșu.

Observ că a crescut atât volumul de oameni care aplică pentru un job la noi, cât și calitatea candidaților.

Recrutarea merge mai bine decât înainte de criză

Ea a explicat că procesul de recrutare funcționează mai bine decât înainte de perioada de criză.

Citeste si:
Miza supremă. Va prinde rădăcini munca de acasă în România?
Miza supremă. Va prinde...
Citeste si:
Tratament pentru cresterea parului
Tratament pentru cresterea...

”Mai ales dacă mă raportez la contextul în care am început acest business, acum 13 ani, piața de call-center era, într-adevăr, una marcată de fluctuații mari de personal. Provocările în recrutare erau multe chiar și înainte de pandemie: unii dintre candidați nu se mai prezentau la interviu. Ații, deși selectați, nu se mai prezentau ulterior la perioada de induction și training, o altă parte dintre candidați nu mai răspundeau la telefon”, a precizat sefa Blue Point.

Potrivit acesteia, acum, oamenii sunt mult mai conștienți de importanța și valoarea unui loc de muncă stabil, asta și în contextul în care mulți dintre cei care aplică la un job au deja experiența șomajului tehnic la locul de muncă precedent sau, mai rău, pe cea a disponibilizărilor.

Provocările NU au dispărut în totalitate

Violeta Roșu precizează că deși lucrurile merg mai bine acum, o serie de provocări în privința recrutării oamenilor încă se mențin.

Desigur, în continuare întâlnim și oameni care abandonează procesul de recrutare în diverse puncte după ce aplică, însă procentul celor determinați, care vor să muncească, este mult mai ridicat acum.

Citeste si:
Nagarro Holding și iQuest Group fac echipă în România
Nagarro Holding și iQuest...

Cum a schimbat pandemia oamenii

În ce privește candidații noi, reprezentatul Blue Point arată că cei aflați în căutarea unui loc de muncă sunt mult mai motivați și că apreciază un angajator care recrutează în această perioadă.

Iar în privința angajaților actuali, cu siguranță și ei se simt mult mai atașați față de job.

”Lucrul remote – la care noi am trecut în timp record, pentru siguranța oamenilor din echipă – i-a făcut pe mulți să aprecieze și mai mult atmosfera apropiată, creată de-a lungul timpului, relațiile cu ceilalți, modul în care puteau să colaboreze atunci când se aflau față în față. De asemenea, cu toții apreciem și ne bucurăm că am putut să menținem stabilitatea tuturor locurilor de muncă în perioada care a trecut și facem eforturi în continuare în această direcție. Ne-am concentrat foarte mult ca acest context să nu fie resimțit în mod negativ și să nu se reverse asupra oamenilor din echipă, pe cât posibil”, a menționat Roșu.

Ce au învățat candidații și angajatorii în criză

”Ca angajator și antreprenor, au fost foarte multe lecții pe care mi le-am luat din ultimele luni: de la nevoia de a ne adapta continuu până la necesitatea de a lua decizii rapid și de a implementa schimbări cu viteza luminii, într-un context de incertitudine. A trebuit să gestionăm atât lucrul de acasă – o paradigmă cu totul nouă pentru un call-center –, cât și scăderea eficienței echipelor, ca urmare a acestui cadru”, a precizat Violeta Roșu.

Citeste si:
Angajator, despre ”lupta” pentru IT-iști: Candidații primesc zeci...
Angajator din sectorul IT:...

Strict referitor la partea de recrutare, pentru că este mai dificil să te bazezi pe interviuri exclusiv online și să muți toată perioada de induction la distanță, noi am așteptat relaxarea condițiilor din starea de alertă, pentru a putea să recrutăm față în față.

Ea a făcut precizarea că cele de mai sus sunt realizate cu respectarea tuturor normelor de siguranță în vigoare și selectarea candidaților pe baza unui chestionar strict încă de la telefon.

Blue Point este o companie de servicii call-center complete (outbound, inbound și backoffice), care activează pe piața din România de 13 ani. În prezent, compania are 250 de angajați, împărțiți în 3 sedii: București, Slobozia și Buzău. Printre clienții Blue Point se numără companii precum: Banca Transilvania, Bosch, Heineken, Libris, Oriflame, Pepsi, Toyota, Vodafone, Whirlpool, Xerox și alții.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri