O comunicare eficientă nu este întotdeauna un rezultat ușor de atins. Neînțelegerile provin adesea din atitudini pe care nu le percepem ca pe un obstacol în calea comunicării noastre, deşi suntem poate conștienți că am putea optimiza anumite aspecte. Dacă întâmpini probleme în a comunica în domeniul profesional, iată cinci sfaturi care te vor ajuta.

  • Înţelege problema

Multe persoane au probleme de comunicare din diferite motive, care nu ţin în mod specific de felul în care fac acest lucru, ci de cu totul alte aspecte, cum ar fi timiditatea sau lipsa de încredere în sine. Pe de altă parte, tehnica de comunicare poate fi la rândul său o problemă. Aşadar, primul pas pe care îl poţi face pentru a-ţi ameliora abilităţile de comunicare constă în identificarea adecvată a problemei tale. Dacă lipsa de încredere este, de exemplu, problema ta, poţi face paşi spre a găsi o rezolvare, începând cu lectura unor carti de dezvoltare personala şi ajungând până la înscrierea la cursuri de perfecţionare, care ar putea să te facă să te simţi mai sigur pe capacităţile tale profesionale.

  • Ascultă cu respect

În general, atunci când vorbesc, oamenii vor să aibă întreaga atenție a interlocutorului lor. Dacă vrei ca persoana din fața ta să se bucure de discuție, trebuie să-i acorzi toată atenția ta. Dacă faci mai multe lucruri în același timp, atunci riști să ratezi mici detalii care se pot dovedi importante pentru restul discuției.

Fie că eşti la telefon cu un client, fie în fața şefului tău, atunci când ai o conversație, concentrează-te doar asupra persoanei cu care discuţi. Se va simți mai apreciat. Nimic nu este mai neplăcut decât o persoană care nu te ascultă. În plus, atunci când asculţi cu atenţie poţi oferi răspunsuri adecvate, aplicate, ceea ce îmbunătăţeşte nivelul general al comunicării.

  • Nu ezita să pui întrebări

Scopul dialogului, mai ales în domeniul profesional, este, în general, de a clarifica lucrurile sau de a transmite informații. Uneori, anumite informații sunt omise și mesajul rămâne neclar. În fiecare situaţie de acest gen, este important să nu îţi fie teamă să pui întrebări. Acest lucru arată interlocutorului tău că eşti interesat și că vrei să îţi faci treaba cât mai bine. Punând întrebări, vei obține informații care îţi vor permite să lucrezi eficient. Nu uita că nu există întrebări ridicole. Cea mai proastă întrebare este cea pe care nu o adresezi cu voce tare. În business asta te poate costa timp şi bani.
Ia notițe

Atunci când te întâlneşti cu un client sau cu unul dintre şefi, să iei notiţe arată interesul pe care îl ai față de informaţiile pe care ţi le transmite interlocutorul.

Nu ezita la finalul întâlnirii sa reiei punctele esentiale cu interlocutorul tău, ca să te asiguri că ai înțeles ce aştepta el de la tine, dar şi ca nu ai ratat nicio informație esențială. Nu te baza pe memorie. Multe probleme de comunicare vin din faptul că uneori ne amintim diferit anumite detalii din conversaţiile profesionale.

  • Arată-ţi bunele intenţii

Odată cu evoluția telecomunicațiilor, avem din ce în ce mai mult tendinţa de a comunica în scris. Dar chiar şi acest lucru poate naşte confuzii, pentru că mesajul tău poate fi interpretat greșit. Este deosebit de ușor ca interpretarea tonului unui mesaj să fie înţeleasă greşit. E-mailurile nevinovate pot părea uneori nepoliticoase, chiar şi când nu aceasta a fost intenția. Pentru a rezolva această problemă, iată o soluţie cât se poate de simplă: adaugă un emoji zâmbitor sau sună persoana respectivă după ce ai trimis mesajul, ca să înțeleagă atitudinea ta.

Aşadar, după cum poţi vedea, gesturi destul de simple pot ajuta semnificativ la eficientizarea comunicării. Important este să rămâi întotdeauna politicos şi amabil şi să mizezi mereu pe claritatea exprimării.

Sursa foto: pexels.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri