Motivele pentru care angajații renunță la un loc de muncă sunt variate. Unele dintre ele au legătură directă cu angajatorul sau colegii, altele țin doar de alegeri personale, cum ar fi mutarea din dragoste sau pentru a petrece mai mai mult timp cu familia. Aceste alegeri din urmă sunt mai greu de influențat de către angajatori.

Cu toate acestea, majoritatea motivelor pentru care angajații renunță la locul de muncă sunt legate strict de companie. Cele mai multe studii de specialitate arată că aproximativ 70% dintre factorii de nemulțumire la locul de muncă sunt legați de managerul direct. Doar în foarte puține cazuri este vorba despre bani atunci când angajații buni părăsesc o companie.

Am compilat mai jos zece motive principale pentru care angajații buni aleg să plece dintr-o companie:

1. Lipsa aprecierii

„Dau totul și nici măcar nu aud un «Mulțumesc!».” Este o afirmație deseori spusă de angajații buni pe hol sau în pauza de cafea către colegi. Pe lângă cunoștințele lor de specialitate și abilitățile sociale, angajații cu adevărat buni se deosebesc de ceilalți mai ales prin angajamentul lor față de companie și activitate. Asta înseamnă ore suplimentare, gânduri suplimentare, performanță suplimentară. Oamenii motivați sunt bucuroși să ofere toate aceste plusuri. Cu toate acestea, frustrarea apare atunci când managementului îi lipsește aprecierea pentru acest angajament. Nu este vorba doar de salariu, ci mai ales de feedback și recunoaștere.

Retail jobs

2. Valori diferite

Fiecare companie are propria sa cultură. În mod ideal, aceasta ar trebui concepută astfel încât angajații să se simtă confortabil în companie și să vină la muncă motivați, mulțumiți. Modul în care sunt luate deciziile în companie și modul în care ne tratăm reciproc este deosebit de important. Dar acest mod nu se potrivește întotdeauna la fel de bine fiecărui angajat, ceea ce îi face pe unii angajați să tragă concluzia că pur și simplu nu se potrivesc în companie. Dacă aud asta ca motiv de plecare din partea unui angajat, managerii ar trebui să discute în amănunt aceste aspecte cu angajații respectivi. În acest fel, pot descoperi comportamente și moduri de gândire în cadrul companiei de care nu erau conștienți sau ale căror efecte le-au subestimat. Este esențial ca un manager să se asigure întotdeauna că este transparent sub ce valori ia decizii și să comunice cu angajații.

Citeste si:
Cum să fii un manager de succes al viitorului
Cum să fii un manager de...

3. Supraîncărcarea

Este firesc pentru lideri să aibă încredere în cei mai buni membri ai echipei cu cele mai importante sarcini. Atâta timp cât acestea pot fi îndeplinite într-un timp de lucru rezonabil și angajatul este compensat în consecință, este perfect. Unii o văd chiar ca pe o formă de recunoaștere. Cu toate acestea, dacă angajații sunt suprasolicitați constant, totul devine contraproductiv. Pentru că stresul afectează sănătatea și satisfacția angajaților și inhibă productivitatea. Prin urmare, este important să fie găsit un echilibru în ceea ce privește volumul de muncă și responsabilitatea.

4. Plictiseala

Plictiseala este la fel de periculoasă precum suprasolicitarea. Acest termen se traduce prin lipsa provocărilor. Angajații deosebit de talentați doresc să se dezvolte continuu la locul lor de muncă, atât profesional, cât și personal. Activitățile monotone și lipsa perspectivelor de dezvoltare sunt otravă pură. Angajații buni au nevoie de provocări, de un viitor clar în companie și, mai presus de toate, de sprijin din partea superiorilor lor. Un manager bun se asigură că aceste oportunități sunt disponibile, altfel angajații buni vor fi nemotivați.

Citeste si:
Cum poate ajuta HR-ul în următoarea criză
Cum poate ajuta HR-ul în...

5. Lipsa de ascultare

Angajații buni vor să-și folosească creativitatea și să contribuie la dezvoltarea companiei cu idei inovatoare. Dacă nu sunt ascultați și astfel li se refuză posibilitatea de a schimba sau îmbunătăți lucrurile, aceasta îi va duce rapid către pierderea interesului față de companie. Dacă, de exemplu, fiecare idee de îmbunătățire sau schimbare a unui proces este respinsă din motivul că întotdeauna lucrurile au fost făcute într-un anume fel, asta conduce automat la frustrare pe termen lung, iar decizia de a pleca dintr-o astfel de companie nu este departe. Prin urmare, angajații trebuie ascultați, iar ideile bune analizate și luate în considerare.

6. Oportunități mai bune

Dacă, pe lângă nemulțumiri, ușa se deschide către o nouă oportunitate, mai bună, decizia este adesea rapidă și ușoară. Acest lucru este valabil mai ales dacă noua funcție promite un pachet salarial semnificativ mai bun. În acest caz, managerii trebuie să discute cu angajații transparent asupra posibilităților de creștere și dezvoltare și să le facă o contraofertă.

Citeste si:
Românii s-au învățat să lucreze de acasă. Explozie de aplicări la...
Românii s-au învățat să...

7. Schimbări în plan personal

Uneori, cel mai bun loc de muncă nu se mai potrivește cu viața personală și cei mai buni oameni decid să plece pentru că prioritățile lor s-au schimbat. O nouă relație sau întemeierea unei familii, mai puține călătorii de afaceri sau mutarea în alt oraș sunt printre motivele pentru care un angajat poate decide să părăsească un loc de muncă. Pentru a păstra oameni cu adevărat buni, companiile ar trebui să încerce să se adapteze unor preferințe ale angajaților. De exemplu, să limiteze călătoriile, să permită un program de lucru flexibil sau să accepte munca de la distanță. Altfel, cu siguranță angajații dornici de schimbare vor căuta un nou angajator care să răspundă noilor nevoi.

8. Relația cu colegii

Colegii cu care un angajat interacționează și lucrează în echipă sunt extrem de importanți. Dacă un angajat nu are relații și prietenii bune la locul de muncă, va fi mai nefericit și mai probabil să renunțe la acel job. Pentru a reține angajații buni, merită susținerea cooperării colegiale - spre exemplu, prin ateliere sau oferte pentru evenimente after-work care promovează spiritul de echipă.

Citeste si:
Antreprenor: Nu am cu cine să lucrez. Voi aduce forță de muncă din...
Antreprenor: Nu am cu cine să...

9. Lipsa sensului

Fiecare angajat vrea să realizeze ceva la locul de muncă, să facă diferența și să-l facă să simtă că aduce plusvaloare în companie. Legat de unele produse sau servicii, importanța muncii este evidentă. Dar ori de câte ori semnificația activității nu este imediat clară, este rolul managerului să arate angajaților perspectivele și să explice de ce munca lor are sens, altfel angajații vor renunța și vor căuta un alt angajator care să o facă.

10. Lipsa independenței

Așa-zisul micromanagement este una dintre cele mai mari greșeli pe care șefii le pot face față de angajații buni. Dacă nu se creează o cultură care să împuternicească cu adevărat angajații să își asume responsabilitatea și să îndeplinească sarcini în mod independent, cei mai buni angajați vor renunța rapid. Un manager bun și eficient asigură angajaților un grad de independență. Spre exemplu, nu dorește să aprobe toate e-mailurile și documentele, arată că are încredere în angajați în ceea ce privește pauzele sau programul de lucru flexibil și, de asemenea, să permite greșeli minore și le transforme într-o oportunitate din care angajatul învață ceva.

Citeste si:
Ce să faci dacă vrei să te întorci la fostul loc de muncă
Ce să faci dacă vrei să te...
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Sorina Faier
Sorina Faier este headhunter de 15 ani, dintre care 12 ani a lucrat în companii de executive search. De mai bine de trei ani conduce propria firmă de executive search, Elite Searchers.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri F