Să-ți dai demisia nu e cel mai plăcut lucru și cu siguranță nu e nici cel mai ușor. Însă până să ajungi acolo, e bine să ai în vedere semnalele care îți pot da de înțeles că trebuie să recurgi la o schimbare. Multe dintre acestea vin chiar de la șeful tău pentru că el/ea este persoana desemnată să ia deciziile în firmă, așa că iată ce sfaturi ne oferă un fost recrutor de la Google.

Top 7 expresii toxice pe care le folosesc șefii, ce ar trebui să te facă să-ți semnezi demisia

Noah Church, specialist în resurse umane și fost recrutor în cadrul gigantului Google spune că a sesizat și a asistat în activitatea sa mai multe expresii toxice care vin de la șefi și care ar trebui să le dea de gândit serios angajaților cu privire la locul lor în firmă.

1. „Nu vreau să aud feedback. Fă-ți treaba”

Dacă se așteaptă ca angajații să fie deschiși la feedback, așa ar trebui să fie și managerii. Șefii care nu sunt dispuși să primească critici constructive demonstrează că nu sunt deschiși nici la idei noi și nu vă respectă opinia, potrivit CNBC.

2. „Te prețuim mult, dar nu putem să te promovăm”

Într-o companie, înghețarea angajărilor poate avea loc, desigur, ca urmare a unui context economic dificil, dar și pe fondul unor probleme interne întâmpinate de companie. Însă în momentul în care managerul tău îți spune să nu-ți faci griji că lucrurile încetinesc, fără să îți ofere o cronologie și un grad minim de predictibilitate, situația arată diferit.

Lipsa oportunităților de învățare pe care le poți avea la un loc de muncă îți poate bloca cariera sau chiar te poate duce la epuizare. Înainte de a ajunge la acel punct, ar fi bine să te consulți cu mai multe persoane (poate chiar persoane specializate) cu privire la următorii tăi pași.

3. „Vom împărtăși cu tine aceste informații la momentul potrivit”

Când semnezi un contract de muncă te înhami practic la o relație cu echipa de management. Și, ca în orice relație, ar trebui să dăruiești și să primești transparență și comunicare constantă pentru ca lucrurile să funcționeze cu adevărat pentru voi.

Dacă ești adesea invadat cu informații noi sau trebuie să faci față unor perioade lungi de incertitudine, asta ar putea însemna că este timpul să începi să îți cauți un alt job.

4. „Putem vorbi despre compensații la următoarea evaluare”

Dacă salariul nu a crescut pe măsură ce ai adus valoare sau dacă ești plătit sub valorile de referință din industrie pentru rolul și experiența ta, gândește-te de două ori dacă vrei să mai rămâi la acest job. Un semnal care ar trebui să îți dea de gândit este atunci când managerul tău amână constant discuțiile cu privire la compensațiile tale.

5. „Trebuie să găsim om pe această poziție. Te rugăm să nu spui lucruri rele despre noi candidaților”

Deseori (sau pentru unii ca o regulă de bază chiar), când ne schimbăm jobul obișnuim să întrebăm oamenii din alte companii care sunt condițiile acolo unde ei lucrează. Managerii știu asta și le impun unor angajați să nu vorbească de rău firma când au de adus oameni noi la un interviu de angajare. Mai mult, conducerea pune presiune de multe ori și pe recrutor să detalieze mai mult punctele forte ale lucrului din organizație și să le minimizeze sau chiar să nu le menționeze pe cele rele.

Însă în ceea ce te privește, să fii necinstit nu te va face decât să-ți încalci valorile personale și să-ți rănești reputația pe termen lung.

6. „Te-am sunat aseară la 21:00. De ce nu ai răspuns?”

Munca ne poate ajuta să creștem și ne poate da sentimentul că avem un scop pe lumea aceasta. Însă munca nu ar trebui să vină în detrimentul unei vieți echilibrate.

Prioritizarea vieții tale personale nu ar trebui să fie privită ca lene. Urgența falsă sau lipsa de respect pentru timpul tău în afara serviciului înseamnă că poate e cazul să te îți găsești un al loc de muncă.

7. „Nu avem timp de distracție”

Când ești la jobul potrivit și lucrezi cu oameni care îți sunt dragi și cu care rezonezi profesional, este imposibil să nu te distrezi. În mod ideal, zilele bune le vor depăși numeric pe cele rele, atunci când ești cu acești oameni. Însă dacă managerul stă în umbra voastră și aduce neliniște și groază printre voi, atunci ar trebui să te gândești dacă ar trebui sau nu să mai lucrezi acolo. Viata este prea scurtă, așa că merităm să fim mândri de munca noastră și să ne simțim bine la job.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri