Oare ce comandă de la Bringo CEO-ul Bringo? E ca și cum ai căuta Google în Google? Când livratorul îți face cumpărăturile, chiar sunt "așa cum le-ai face tu"? Cum arată astăzi un business pe care pandemia l-a făcut să crească de 10 ori? Toate acestea, dar și multe altele, le-am aflat la Wall Street 360 de la Ioana Ilie Dobre, CEO-ul aplicației de livrări cu cea mai mare cotă de piață.

Bringo și-a început drumul împreună cu retailerul Carrefour și 12 hipermarketuri din rețea. Inițial, Bringo se concenta doar pe livrarea produselor alimentare din hipermarketuri, dar în prezent business-ul se extinde și pe segmentul livrărilor de mâncare din restaurante.

Relația Bringo - Carrefour nu este întâmplătoare, gigantul francez fiind în prezent principalul acționar al Bringo (100% din acțiuni).

”Am făcut atunci alegerea de a avea un model de business unic în România, axat pe personal shopper. Practic, atunci când un client plasează o comandă, există un om dedicat, care se asigură că toate cumpărăturile sunt făcute așa cum își dorește clientul și așa cum le-ar face el”, susține Ioana Ilie Dobre.

Am construit întregul model de business în jurul acestui ecosistem și acestei relații cu livratorul, care îți este partener la finalul zilei.

Ioana Ilie Dobre, CEO Bringo

Șefa Bringo subliniază că unul dintre cei mai importanți factori care au contribuit la succesul Bringo este reprezentat de faptul că afacerea este ”pe fir” cu consumatorul și se asigură că acesta poate adăuga sau scoate produse în și din comandă chiar și după ce a plasat-o. ”Nu doar livrăm, ci ne asigurăm că îți faci cumpărăturile cum le-ai face tu”, adaugă ea.

Un business propulsat de pandemie: De la pierderi de 12,3 mil. lei, la profit de aproape 23 mil. lei

Dincolo de conceptul de personal shopper, cea mai mare contribuție la dezvoltarea Bringo a avut-o fără îndoială pandemia COVID-19, perioadă în care business-ul a crescut de 10 ori.

Mai exact, Bringo a închis anul trecut cu un profit net de 22,7 mil. lei și afaceri de 66 mil. lei, în vreme ce înainte de pandemie, la final de 2019, compania marca o pierdere de 12,3 mil. lei pe fondul unor afaceri de 6,8 mil. lei, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finanțelor.

Chiar și după încheierea pandemiei Bringo mai are spațiu de creștere, în special dacă luăm în calcul gradul de penetrare scăzut al acestui tip de servicii în România.

Șefa Bringo estimează că în România rata de penetrare cumpărăturilor alimentare online este de 1-2%, mult mai scăzută decât în anumite țări din vestul Europei, unde procentul are ”cu siguranță” două cifre.

”Chiar râdeam cu colegii din Carrefour că ne cunoaștem de 5 milioane de comenzi. Cât despre momentul când s-a intrat în cifre, s-a observat că este vorba despre 750.000 de mesaje lăsate de clienți în aplicație, despre cum își doresc roșii, castraveți, avocado etc”, menționează Ioana Ilie Dobre.

Bringo a ajuns în prezent la peste 150 de magazine multi-format Carrefour și a lansat împreună numeroase servicii noi.

Anul trecut, spre exemplu, am lansat livrarea rapidă din magazinele mici, iar săptămâna trecută tocmai am lansat o divizie de B2B, pentru firmele care doresc să-și comande produsele pentru business.

Ioana Ilie Dobre, CEO Bringo

Concret, CEO-ul Bringo a explicat că acest lucru înseamnă fie 90 de minute timp de livrare din hipermarketuri sau magazine partenere, fie 30 de minute din anumite restaurante, pentru persoanele fizice, sau, cum este cazul clienților B2B, posibilitatea de a plasa astăzi o comandă pe care Bringo o livrează a doua zi într-un interval stabilit, dar asta și pentru că acest tip de clienți nu au limită de comandă.

De asemenea, a mai arătat aceasta, aplicația de picking pe care a dezvoltat-o Bringo este unică în România și creează sistemul prin care compania este sigură că livratorul ia produsul potrivit de la raft.

Cât despre perioada actuală, Ioana Ilie Dobre a arătat că acum compania se concentrează pe creșterea aplicației.

În momentul de față avem peste 200 de vendori parteneri, cu peste 2.000 de magazine în aplicație. Lucrăm cu Carrefour, DM, Animax, în ultima perioadă ni s-au alăturat farmacii, Decathlon, iar luna trecută am început colaborarea cu MatHaus.

Ioana Ilie Dobre, CEO Bringo

Astfel, a explicat CEO-ul Bringo, asta înseamnă că dacă faci lucruri prin casă și ai uitat să-ți cumperi o șurubelniță, nu te mai duci până la magazin, ci ți-o livrează Bringo acasă.

În ce privește preferințele personale, Ioana Ilie Dobre a declarat că acum comandă foarte mult flori, iar pentru că a repornit sezonul nunților, nu crede că a existat vreo nuntă care să scape fără o comandă Bringo.

Nu în ultimul rând, Ioana Ilie Dobre a împărtășit și ceea ce a descris ca fiind "cea mai haioasă poveste de la un livrator", mai precis momentul când acesta a făcut o livrare pentru un domn pe care l-a felicitat că o să aibă un băiețel, dar domnul respectiv "a rămas mască", pentru că încă nu aflase că o să aibă un băiețel.

”Ni se mai întâmplă și nouă să mai aflăm lucruri din comenzile clienților, poate câteodată înaintea acestora”, a concluzionat Ioana Ilie Dobre.

Sursa foto: Wall-Street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri