Într-o perioadă în care prețurile alimentelor au crescut constant, nevoia consumatorilor este de a avea acces la mâncare ieftină, dar care să fie în același timp de calitate. Dar pentru că, de multe ori, prețurile accesibile ale mâncării coincid cu planurile retailerilor pentru risipa alimentară, am stat de vorbă cu câțiva dintre aceștia pentru a afla care sunt reducerile pe care le practică.

Mâncare ieftină la Carrefour: ce oferte are retailerul pentru consumatori

În magazinele Carrefour există zone unde produsele sunt vândute cu o reducere de până la 50% (ouă în vrac, lactate sau alte produse care se apropie de data limită de consum etc.). Conceptul de vânzare accelerată este aplicat în mod constant în magazine, reducerile ajungând până la 75% pentru produsele proaspete și ultra-proaspete.

În acest sens, Carrefour dezvoltă proiecte speciale pentru combaterea risipei alimentare, care reunesc acțiunile din magazin cu educația anti-risipă pentru consumatori, prin oferte speciale.
Astfel, în aprilie 2022, Carrefour România a dat startul proiectului Express Box, inițial în 2 hipermarketuri, extinzându-l apoi în noiembrie 2022 în toate cele 43 hipermarketuri din țară, în două variante: Express Box legume și Express Box fructe.

Clienții au la dispoziție fructe și legume coapte, la care se aplică progresiv reduceri cu până la 50% față de valoarea inițială a produselor din ofertă. Mixul de legume, respectiv fructe se face în fiecare dimineață în fiecare hipermarket, în funcție de produsele disponibile.

Astfel, componența fiecărei cutii poate fi diferită, iar greutatea ajunge la aproximativ 2 kilograme/cutie. Conținutul fiecărei cutii are o gamă diversă de legume sau fructe care se află în punctul lor optim de maturitate și sunt recomandate pentru consum imediat.

Clienții au fost receptivi la inițiativa anti-risipă Express Box: astfel, de la extinderea la nivel național a proiectului, în noiembrie 2022, și până în martie 2023, s-au achiziționat peste 41.000 de cutii, însumând peste 83 tone de fructe și legume salvate și reintroduse în circuitul alimentar. Tendințele de consum arată o evoluție ascendentă, vânzările crescând de la aproximativ 7500 cutii în luna noiembrie 2022 la peste 10.000 în martie 2023, o cantitate record, reprezentând peste 20 tone de legume și fructe achiziționate prin acest program, doar pe parcursul lunii martie.

Mâncare ieftină: cum arată ofertele de la Mega Image

Astfel, reprezentanții Mega Image au arătat pentru wall-street.ro că produsele proaspete din carne de la Mega Image beneficiază de o vânzare accelerată progresivă în funcție de termenul limită de consum, procentele de reducere practicate situându-se între 20% și 50%.

Prin urmare, explică aceștia, clienții Mega Image devin parteneri în procesele de reducere a risipei alimentare.

Alimente mai ieftine: cum arată ofertele de la cora

De asemenea, reprezentanții cora au declarat pentru wall-street.ro că au implementat în magazine zone ușor de identificat cu logo-ul programului cora "anti risipă", în care le propun clienților produse proaspete sau food ambient cu reduceri de preț de până la 50%.

Aceștia mai adaugă faptul că produsele se regăsesc, fără a fi condiționate de zi sau de de un program orar, în spațiile special dedicate.

Totodată, prin parteneriatul cu Bonapp, cora le propune clienților care au aplicația instalată pe telefonul mobil pachete cu alimente din categoria "proaspăt", inclusiv vegan/vegetarian, la prețuri cu 50% mai mici.

Cumpărături cu bani puțini: cum arată ofertele de la Kaufland

Cât despre un alt retailer important, Kaufland, Valer Hancaș, Director de Comunicare și Corporate Affairs în cadrul acestuia, a explicat că, cel mai frecvent, lanțul de magazine practică reduceri consistente de prețuri în cadrul raioanelor de legume-fructe și panificație, unde clienții pot se pot bucura, în a doua parte a zilei, de discounturi între 50%-80%.

Acesta adaugă faptul că este vorba despre alimentele care, deși nu mai au un aspect perfect sau au fost coapte în ziua respectivă, încă oferă același gust și aport nutritiv.

Nu în ultimul rând, retailerul Freshful are reduceri de până la 50% în cadrul programului Save me, care promite să reducă "atât prețul cât și risipa".

Spre exemplu, în cadrul acestui program consumatorii pot găsi cozonac cu reducere de 50%, carne tocată de vită cu reducere de 35%, dar și alte produse cum ar fi jamon Serrano și cafea instant cu reducere de 50%.

Sursa foto: Shutterstock / Stokkete

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri