În prezent, deschiderea unui business poate fi o provocare atât din punctul de vedere al competitivității în afaceri, cât și în ceea ce privește atragerea de talente. Și, pentru că un business sustenabil este bine să pornească de la început alături de o echipă solidă, atragerea angajaților potriviți este o prioritate către care trebuie să-ți îndrepți atenția încă de la început.

Descoperă, în cele ce urmează, ce poți face ca să fii competitiv pe piața muncii, chiar și atunci când ai un business la început de drum.

Construiește o cultură sănătoasă și fă-o vizibilă

Construirea unei culturi organizaționale sănătoase te ajută să atragi talente în compania ta, dar și să le menții pe termen lung.

Primul pas pe care îl poți face în acest sens este de a defini valorile de bază ale afacerii tale și viziunea pe termen lung. Businessul tău adoptă practici sustenabile în procesul de producție și în cel administrativ? Acesta poate fi un aspect important al culturii organizaționale. În ceea ce privește viziunea pe termen lung, te poți gândi la devotamentul de a oferi clienților tăi produse și servicii de calitate, care să le influențeze semnificativ calitatea vieții. Odată ce ai stabilit aceste aspecte, poți să le traduci în acțiuni concrete, pe care să le comunici angajaților actuali, dar și potențialilor angajați, în procesul de recrutare.

Pentru a deveni un competitor de neegalat pe piața muncii, include această cultură organizațională în conceptul de employer branding, denumit și brand de angajator. Acesta este un secret folosit de toate companiile puternice de pe piață.

Oferă un mod de lucru flexibil

Una dintre acțiunile pe care le poți implementa pentru susținerea unei culturi organizaționale sănătoase este oferirea posibilității de a lucra după un program flexibil. Astfel, demonstrezi angajaților și viitorilor membri ai echipei că nu ești preocupat doar de eficiența operațiunilor, ci și de bunăstarea oamenilor.

De asemenea, dacă profilul de afacere îți permite, poți completa acest program flexibil și cu un mod de lucru hibrid. Asta înseamnă că, pe lângă zilele petrecute la birou, angajații pot alege câteva zile pe lună în care să lucreze de acasă. Permițându-le acest lucru, încurajezi echilibrul dintre viața personală și cea profesională, minimizezi nivelul de stres al echipei și adopți o cultură organizațională sănătoasă, care se potrivește cu nevoile angajaților moderni. Astfel, șansele de a atrage noi talente în companie vor crește considerabil.

Amenajează un mediu de lucru fizic contemporan

Chiar dacă le oferi angajaților posibilitatea de a lucra și remote, este important să te asiguri că, atunci când sunt la birou, au la dispoziție spațiul și tehnologia de care au nevoie pentru a fi cât mai productivi.

În acest sens, birourile open space care să încurajeze colaborarea între echipe, amenajarea unor zone de relaxare pentru a minimiza nivelul de stres și folosirea tehnologiei de ultimă generație sunt câteva dintre aspectele în care poți să investești. Toate acestea vor contribui la bunăstarea angajaților și la creșterea productivității acestora, lucruri care, implicit, aduc beneficii și businessului tău, prin creșterea eficienței operaționale și a calității produselor/serviciilor livrate către clienți.

În final, prin adoptarea ideilor prezentate în acest articol, îți poți crește șansele de succes pe piața muncii și poți atrage și menține talentele de care ai nevoie pentru businessul tău. Amenajarea modernă a mediului de lucru, programul flexibil și construirea unei culturi organizaționale sănătoase, alături de un efort susținut și o abordare strategică din partea ta, pot fi cheia pentru construirea unei echipe talentate și stabile.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri