Liderul mondial al productiei de bere, Anheuser-Busch Inbev, a scos la vanzare diviziile sale din Europa Centrala si de Est, inclusiv cea din Romania, in incercarea de a reduce pe cat posibil “muntele de datorii”. In urma acestei tranzactii, AB Inbev se asteapta sa obtina aproximativ 2 mld. dolari, informeaza editia online a publicatiei The Times.
Operatiunile din Europa Centrala si de Est includ 11 divizii in sapte tari - Bulgaria, Romania, Ungaria, Croatia, Cehia, Serbia si Muntenegru. Impreuna, aceste divizii produc anual 1,2 miliarde de litri de bere si au aproximativ 6.000 de angajati.

Prin vanzarea diviziilor, AB Inbev se asteapta sa obtina 2 mld. dolari, printre posibilii cumparatori numarandu-se SAB Miller, Heineken si cateva fonduri de investitii.

Producator al unor marci de succes precum Stella Artois, Beck’s sau Budweiser, grupul Inbev a devenit lider al industriei mondiale de bere in urma preluarii, anul trecut, a companiei Anheuser-Busch pentru suma de 52 de miliarde de dolari. Astfel, a fost creata o companie-gigant, cu peste 200 de marci de bere comercializate la nivel global.

Totodata, Inbev a obtinut un imprumut in valoare de 7 mld. dolari pentru a sustine preluarea Anheuser-Busch, datoriile companiei ridicandu-se astfel la 45 mld. dolari, cu putin timp inainte de declansarea crizei financiare mondiale.

Ca urmare, AB Inbev a inceput sa vanda deja o parte din operatiuni, pentru a reduce nivelul datoriilor. Astfel, compania a vandut in luna mai divizia Oriental din Coreea de Sud, unul dintre cei mai importanti producatori locali, catre fondul de investitii Kohlberg Kravis Roberts, pentru suma de 1,8 mld. dolari.

De asemenea, AB Inbev a vandut si participatia de 20% pe care o detinea in cadrul producatorului chinez de bere Tsingtao companiei nipone Asahi, in schimbul sumei de 700 mil. dolari. In plus, compania a obtinut venituri suplimentare, de 100 mil. dolari, prin vanzarea retelei americane de productie si distributie a producatorului canadian de bere Labatt.

Cu toate ca divizia din Rusia nu este momentan in planurile de vanzare, analistii cred ca aceasta ar putea aduce producatorului inca 2 mld. dolari, in cazul unei posibile tranzactii.

Potrivit analistilor, alte operatiuni care ar putea fi scoase la vanzare sunt parcul de distractii detinut in America, ce cuprinde Sea World, Busch Gardens si Aquatica, brandul american de bere Rollong Rock si divizia Inbev din Germania, ce detine marca Beck’s. In schimb, surse din cadrul companiei au negat posibilitatea vanzarii operatiunilor din Germania.

Vanzarea diviziilor enumerate ar permite companiei sa isi achite datoriile pe termen scurt.

InBev Romania este unul dintre cei mai mari producatori de bere locali, detinand in industria de profil pozitia a 3-a, conform datelor de retail audit MEMRB Romania.

InBev Romania detine in prezent doua fabrici de bere, la Ploiesti si Blaj, are peste 750 angajati si o retea de distributie nationala.

Prezenta de 15 ani pe piata, InBev Romania produce marcile Stella Artois, Beck's, Bergenbier, Lowenbrau si Noroc si importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.

Principalii competitori ai InBev sunt Ursus Breweries (Ursus, Timisoreana, Ciucas, Stejar, Peroni Nastro Azzurro, Pilsner Urquell), URBB (Tuborg, Carlsberg, Holsten, Skol, Guinness, Kilkenny), Heineken Romania (Heineken, Gosser, Schlossgold, Silva, Ciuc, Golden Brau, Bucegi).

Inceputul acestui an in industria de bere din Romania a fost marcat de alte doua tranzactii importante: achizitionarea a 71% din actiunile Bere Azuga de catre Ursus Breweries, in schimbul sumei de 7,15 mil. euro, respectiv vanzarea diviziei de ape minerale din cadrul gigantului Heineken catre antreprenorul Ioan Balan.

Piata de bere din Romania a raportat o crestere de 4,1% in 2008, vanzarile ajungand la 20,2 milioane de hectolitri de bere, ceea ce plaseaza industria locala de profil in top 10 la nivel european.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri