Consiliul Concurentei ar putea sa intervina prin declansarea unei investigatii in cazul in care taxa pe fast-food, propusa saptamana aceasta de ministrul Sanatatii Attila Cseke, ar distorsiona concurenta din piata.
"Ne-am putea uita si la taxa pe fast-food daca vor exista distorsiuni ale concurentei. Nu avem un reprezentant care sa participe la dezbaterea publica lansata pe aceasta tema, dar ne-a putea implica in aceasta problema", a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei (CC).

“Incepand de astazi, pe site-ul Ministerului Sanatatii este in dezbatere publica proiectul de hotarare de guvern de introducere a taxei pe produsele fast-food. Similara taxei pe viciu, noua taxa va reprezenta un procent din vanzarea produselor fast-food, iar fondurile pe care le vom colecta vor fi utilizate pentru suplimentarea fondurilor necesare derularii programelor de sanatate si a celor de investitii in infrastructura din sistem”, au anuntat oficialii Ministerului Sanatatii la inceputul saptamanii.

Detaliile punerii in practica a proiectului urmeaza sa fie analizate de Comisia de nutritie, impreuna cu producatorii si celelalte parti implicate.

Fata de 2008, numarul investigatiilor declansate de CC s-au dublat in anul trecut, 55 de investigatii aflandu-se in curs de derulare la sfarsitul anului. Dintre acestea, 39 au fost declansate in 2009, iar restul - reportate din anii anteriori. "Ne asteptam ca anul acesta sa finalizam si celelalte investigatii declansate in anii anteriori", a mai spus Chiritoiu.

Printre companiile investigate in 2009 s-au numarat ArcelorMittal, Lafarge Ciment, Billa, Selgros, Mega Image, Metro, Real, Orange, Vodafone, Cosmote, Ozone Laboratories si Pro TV.

Citeste aici care sunt reactiile provocate de noua taxa in mediul de afaceri si afla ce alte propuneri a mai avut ministrul Sanatatii pentru evitarea intrarii in colaps a sistemului sanitar.

Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri