Brandul de imbracaminte Sense, dezvoltat de producatorii romani care detin fabricile Caremil si Smirodava, a inregistrat in primul trimestru al anului vanzari cu 30% mai mari decat perioada similara din 2016 in cele 17 magazine fizice si cu 40% mai mult in mediul online. Anul trecut, Sense a inregistrat o cifra de afaceri de 1,9 milioane euro, in crestere cu 14% fata de 2015.

“In primul trimestru din 2017 avem o evolutie si mai buna comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, vanzarile din magazinele fizice fiind in crestere cu aproape 30%, iar magazinul online inregistreaza o crestere de 40% fata de primul trimestru din 2016”, spune Sorin Chiriac, proprietarul brandului si celor doua fabrici de productie.

Sense este brandul propriu dezvoltat de Sorin si Cristina Chiriac impreuna cu designerul Andreea Tincu, la inceputul anilor 2000, dupa ce vreme de 30 de ani cei doi au lucrat in lohn pentru branduri internationale precum Max Mara, Phase Eight, John Lewis sau Jacques Vert.

Cele 17 magazine Sense si shop-ul online au generat o cifra de afaceri de 1,9 milioane de euro, in crestere cu 14% fata de anul anterior. “Anul acesta ne-am propus o crestere medie de 20% fata de anul precent. Aceasta depinde si de numarul de magazine noi pe care vom reusi sa le deschidem”, mai spune Sorin Chiriac.

Producatorii au in plan sa deschida cel putin doua locatii anul acesta in Cluj si Craiova si vor sa relocalizeze magazinul din Bucuresti, inchis recent, intr-o zona centrala. Investitia intr-un magazin Sense se ridica la cel putin 50.000 de euro, insa depinde de dimensiunea spatiului comercial.

In ceea ce priveste activitatea celor doua fabrici de productie, Caremil si Smirodava, acestea au inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 10 milioane euro, in usoara scadere fata de anul anterior, cu vanzari de peste 11 milioane de euro. “2016 a fost un an bun, insa cu multe provocari, respectiv marirea salariului minim pe economie si Brexit-ul, care a presupus eforturi pentru asigurarea comenzilor pentru partea de lohn a firmei, avand in vedere ca 70% din export este directionat catre Marea Britanie”, spune proprietarul.

Cele doua fabrici lucreaza in semilohn pentru mai multe branduri internationale, inclusiv pentru Benetton, House of Fraser, John Lewis. Despre planurile de a continua cu exportul, producatorii roman spun ca vor continua, atata timp cat exista cerere si reusesc sa se incadreze in preturile solicitate de clienti.

Sense a fost lansat la inceputul anilor 2000 ca brand al fabricii Caremil, iar articolele sale vestimentare s-au vandut initial in reteaua Metro, apoi in Selgros, pentru ca in 2007 sa-si deschida primele magazine. Investitia initiala in brandul romanesc a fost una nesemnificativa, dat fiind faptul ca antreprenorii detineau echipamentul, resursele si forta de lucru necesare, insa odata cu deschiderea primelor 15 magazine Sense, in 2007-2008, sotii Chiriac au investit un milion de euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri