Romanii calatoresc in alte tari fie pentru afaceri, fie pentru turism cultural, dar si pentru recreere (plaja, distractie). In toate aceste cazuri, dar si in tara, romanii s-au obisnuit sa utilizeze cardul ca mijloc de plata.
Impulsionate, bancile care dupa ani buni in care s-au multumit sa emita in principal doar banalele carduri de salarii, si-au schimbat strategia catre segmentul de unde vor veni in cele din urma si banii: cardurile de credit.

Pentru multi romani, singura relatie cu banca este reprezentata de cardurile bancare prin intermediul carora isi primesc salariul, a declarat Catalin Cretu, vicepresedinte al companiei Visa International CEMEA.

Utilizarea cardurilor in Romania a cunoscut o crestere semnificativa la sfarsitul lunii martie 2006, comparativ cu sfarsitul anului incheiat in martie 2005, conform datelor furnizate de Visa International. In mod treptat, cardurile inlocuiesc numerarul, concomitent cu cresterea numarului de romani care folosesc cardurile pentru cumparaturile zilnice - numarul si valoarea tranzactiilor la comercianti s-au dublat, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Numarul tranzactiilor la comercianti a inregistrat o crestere de 105%, pana la aproximativ 8 milioane de tranzactii, in timp ce valoarea acestora a atins 455 milioane de dolari, o crestere de 127%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Carduri in serie

Intuind potentialul acestei piete, bancile lanseaza carduri pe banda rulanta prin care clientii pot cumpara bunuri in rate din magazine partenere. Mai precis, primul card de credit a fost lansat inca de acum zece ani, de BRD, alte banci urmandu-i exemplul.

Valoarea totala a tranzactiilor (atat la bancomate cat si la comercianti) a ajuns la 5,4 miliarde de dolari, reprezentand o crestere anuala de 68%. Numarul total al tranzactiilor a atins 64 milioane, crescand cu 27% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2005.

Aceste rezultate prezinta o societate care se obisnuieste sa plateasca tot mai mult prin card. Procentajul platilor cu carduri Visa la comercianti a atins 12,7% din numarul total al tranzactiilor, comparativ cu 7,9% in perioada similara din 2005. Desi numerarul ramane metoda preferata de plata, aceste cifre reliefeaza o tendinta in crestere a tot mai multor romani sa foloseasca carduri Visa ca metoda uzuala de plata la cumpararea de bunuri si servicii, considera Catalin Cretu, Vicepresedinte, Visa International CEMEA.

Folosind cardurile Visa, romanii au cheltuit cel mai mult pe cazare, peste 78 de milioane de dolari, o crestere de 381% comparativ cu anul trecut, in supermarket-uri - 72 milioane de dolari (o crestere de 514%) si in benzinarii - 32,8 milioane de dolari (o crestere de 586%). Platile cu carduri Visa au devenit un obicei si pentru cumparaturile in magazinele de imbracaminte (25 milioane de dolari), restaurante si baruri (15,7 milioane dolari) si farmacii (14,9 milioane dolari).

Aceste cresteri au fost determinate in mare parte de o schimbare a mentalitatii, transpusa in cresterea numarului de carduri si o expansiune a retelei de comercianti ce accepta aceste mijloace de plata.

Peste 4 milioane de carduri Visa

Numarul cardurilor Visa a depasit pragul de 4 milioane, in crestere cu 34%, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Segmentarea pietei cardurilor a devenit mai vizibila comparativ cu perioada anului fiscal precedent, cardurile Visa Electron reprezentand 77,4% din numarul total de carduri Visa, cardurile Visa Classic - 20,1%, Visa Business - 2,2% si Visa Gold - 0,2%: Cea mai spectaculoasa crestere a fost inregistrata de produsele premium - numarul de carduri Visa Gold in Romania crescand cu un procent de 663% pana la sfarsitul lui martie 2006, ajungand la un total de 9.469 de carduri.

Numarul cardurilor Visa Classic a inregistrat, de asemenea, o crestere importanta, numarul acestora fiind in crestere cu 157% comparativ cu anul incheiat in anul 2005, ajungand la 800.000 de carduri 20,1% din numarul total de carduri Visa.

Cresterea numarului de locatii de acceptare sprijina evolutiile pozitive ale Visa International in Romania, precum si increderea consumatorilor in cardurile Visa ca un mijloc util si eficient de plata. Numarul locatiilor comerciale care accepta Visa a atins 25.902, in crestere cu 52% fata de aceeasi perioada a anului precedent, comerciantii intelegand treptat ca acceptarea cardurilor Visa atrage mai multi consumatori, implica servicii mai bune si conduce la cresterea veniturilor.

Avantaje si numai avantaje pentru plata electronica

Platile electronice aduc beneficii pentru toate partile implicate: detinatorii de carduri nu trebuie sa aiba tot timpul asupra lor numerar si pot plati intr-un mod mai usor, mai sigur si mai rapid din contul de card. De asemenea, cardurile Visa sunt extrem de folositoare in timpul calatoriilor in strainatate, detinatorii de carduri nefiind nevoiti sa-si schimbe banii in moneda locala sau sa detina un cont in valuta pentru a plati pentru bunuri si servicii, oriunde in lume, independent de orele de lucru ale bancilor.

Pentru comercianti, cardurile de plati sunt mult mai usor si mai ieftin de procesat decat numerarul si, nu in ultimul rand, sprijina cresterea vanzarilor. O piata bine dezvoltata a cardurilor si o crestere a platilor fara numerar ofera in ultima instanta mai multe fonduri disponibile pentru imprumuturi bancare, ce reprezinta un motor de crestere a economiilor dezvoltate, avand in vedere ca mai multi bani intra in circuitul bancar.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri