Banca Transilvania si PTP Online lanseaza in Cluj-Napoca facilitatea de plata cu telefonul, prin aplicatia 24pay, a biletelor si abonamentelor online pentru transportul cu autobuzul, troleibuzul, tramvaiul si microbuzul, operat de Compania de Transport Public Cluj-Napoca, in timp ce Bucurestiul ramane la vechiul sistem si refuza integrarea unei solutii de acest gen.

Aplicatia 24pay poate fi descarcata gratuit din Google Play sau App Store, ulterior fiind necesara inrolarea unui card Visa sau Mastercard. Facilitatea a fost lansata pana acum in alte sase orase din Romania - Arad, Brasov, Iasi, Ramnicu Valcea, Timisoara si Sibiu - la care se adauga acum si Cluj-Napoca.

3 modalitati de achizitionare a biletelor si abonamentelor, din mijloacele de transport public sau din statiile din Cluj-Napoca:

  • Prin aplicatia 24pay, sectiunea Transport public;
  • Prin apropierea telefonului de simbolul NFC de pe afisele 24pay din mijloacele de transport in comun;
  • Prin tastarea codului de 4 cifre de pe afisele 24pay din autobuze. Aceasta optiune de plata este o premiera fata de celelalte 6 orase in care aplicatia 24pay a fost lansata pana acum.

„Ne bucuram ca am extins serviciile digitale de plata cu telefonul a transportului public in Cluj-Napoca, fiind un oras important in cadrul strategiei PTP Online de extindere la nivel national. Sistemul 24pay este pus la dispozitie in mod gratuit operatorilor de transport, fara a fi percepute costuri pentru dezvoltarea si implementarea aplicatiei. Practic, cu o singura aplicatie, orice persoana care locuieste sau calatoreste in aceste 7 orase din tara poate achita simplu si rapid, fara niciun cost aditional, transportul in comun prin intermediul telefonului, prin aplicatia 24pay in care este inrolat cardul bancar, fara sa mai caute o casa de bilete sau sa aiba nevoie de bani cash.”, declara Dan Cernea, director general PTP Online, conform unui comunicat de presa.

Dezvoltatorul aplicatiei: Ne dorim un parteneriat cu municipalitatea din Bucuresti. Am trimis mai multe propuneri, dar nu am primit un rapuns favorabil

"Ne dorim un parteneriat cu municipalitatea din Bucuresti, am trimis mai multe propuneri de colaborare, dar pana in momentul de fata nu am primit un raspuns favorabil. Speram ca odata cu transformarea din RATB in STB, solutia de plata 24pay sa prezinte un mai mare interes. Credem ca transportul in comun din Bucuresti ar avea mare nevoie de o modalitate complementara de plata a biletelor. Avantajul 24pay este ca nu mai trebuie sa cauti o casa de bilete, nu mai ai nevoie de cash, nu te mai complici cu restul eventual. Te urci in tramvai, scanezi codul QR sau tag-ul NFC si achiti calatoria. In plus, calatorul nu are niciun cost in plus, doar pretul biletului, iar regia de transport are multe alte avantaje", a precizat Dan Cernea, director general PTP Online, dezvoltatorul aplicatiei 24pay, intr-o conferinta de presa sustinuta la finalul anului trecut.

Citeste si:
Intreb BT: 900.000 de persoane au vizitat platforma in primele 6 luni
Intreb BT: 900.000 de...

In momentul de fata, Societatea de Transport Bucuresti (STB), fosta RATB, se bazeaza, pe partea de mobile, pe un sistem reintrodus in anul 2016 prin care calatorii mijloacelor de transport in comun pe liniile urbane pot achizitiona un abonament de o zi pentru pretul de 8,79 de lei prin trimiterea unui SMS. O optiune destul de costisitoare, in contextul in care o calatorie pe liniile urbane costa doar 1,3 lei daca acestia aleg metoda traditionala de incarcare a cartelelor.

Pretul pentru o calatorie pe liniile expres este de 0.70 euro+TVA (3,87 lei, TVA inclus).SMS-ul de comanda este gratuit in retelele Vodafone si DigiMobil, iar in retelele Telekom si Orange, are un cost de 0,05 euro+TVA, conform datelor prezentate pe site-ul Societatii de Transport Bucuresti.

Sursa foto: By Catalin Balau / Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Banca Transilvania "scoate la lumina" platforma Neo: cum functioneaza