Raiffeisen Bank Romania anunta un profit net de 881 de milioane de lei pentru anul 2018, cu 79% mai mult decat in anul precedent cand a inregistrat un profit de 491 milioane de lei.

Activele Raiffeisen Bank au crescut cu 11%, pana la 40,04 de miliarde lei. Creditele acordate clientilor au crescut cu 19%, pana la 26,73 de miliarde lei in 2018, iar depozitele clientilor au avansat anul trecut cu 11%, atingand valoarea de 33,09 miliarde de lei, conform unui comunicat emis de catre banca.

Veniturile bancii au ajuns la finalul anului trecut la 2,5 miliarde de lei, cu 23% mai mult fata de 2017. Evolutia bancii se datoreaza cresterii cotei de piata pentru credite si unui ritm sustinut de crestere organica pe principalele segmente de clienti si produse, conform precizarilor facute de reprezentantii bancii.

"Creditele acordate clientilor se apropie de 6 miliarde de euro, avem aproximativ 5.000 de salariati si suntem unul dintre cei mai importanti contributori la bugetul de stat” a spus Steven van Groningen, Presedinte si CEO Raiffeisen Bank.

La finalul anului 2018, volumul de credite nete acordate de banca a crescut cu 20%: pentru companiile mari si medii cresterea a fost de 23%, pentru IMM-uri de 13%, iar imprumuturile nete acordate persoanelor fizice au avansat cu 10%. In acelasi timp, costul riscului a scazut la jumatate in 2018 fata de 2017, pe fondul evolutiei bune a economiei si a imbunatatirii comportamentului de plata al clientilor bancii. Rata creditelor neperformante a scazut cu 2 puncte procentuale, pana la 4,1%.

Taxele si impozitele directe si indirecte suportate de banca in anul 2018 au fost in valoare totala de peste 476 milioane lei. Cheltuielile operationale au crescut anul trecut cu 6% fata de 2017, pana la 1,28 miliarde de lei, pe fondul cresterilor salariale, al presiunilor inflationiste, dar si al investitiilor importante in IT, digitalizare si infrastructura.

Portofoliul de clienti digitali a inregistrat noi cresteri in 2018, iar utilizatorii Raiffeisen Online si Smart Mobile au folosit aplicatiile cu 65% mai mult decat in anul precedent. Numarul de clienti activi digitali a ajuns la 600.000, iar numarul utilizatorilor Smart Mobile a crescut cu 47% fata de 2017.

Raiffeisen Bank a lansat in 2018 agentiile “fara cash” (37 de agentii) si a investit in noua generatie de sucursale, primele unitati fiind deja deschise in Bucuresti (AFI Mall) si in Oradea (Lotus Mall). Banca isi pastreaza in continuare locul intai pe piata cardurilor de credit din Romania, cu 500.000 de carduri active.

In ceea ce priveste numarul de clienti in 2018, banca are in portofoliu peste 2 milioane de persoane fizice, aproximativ 91.000 de IMM-uri si 5.700 de companii mari si medii. La sfarsitul anului 2018, banca avea 4.966 de angajati (5.190 de angajati in 2017), 419 unitati (451 in 2017), peste 900 ATM-uri, aproape 20.000 de POS-uri si 220 masini multifunctionale (MFM-uri).

CCR admite sesizarea pe...
Citeste si: Legile propuse de senatorul Zamfir, declarate neconstitutionale de CCR


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Cat pierde statul din taxa pe activele bancare?