Grupul francez Carrefour SA, al doilea lant de distributie la nivel mondial dupa firma americana Wal-Mart, a anuntat joi ca anul trecut a inregistrat o scadere cu 16 procente a profitului net comparativ cu 2004, insa a informat ca in urmatorii trei ani va cheltui zece miliarde euro pentru deschiderea de noi magazine si consolidarea brandului Carrefour, informeaza AP.
In 2005, Carrefour a inregistrat un profit net de 1,44 miliarde euro, in scadere cu 16 procente comparativ cu 1,79 miliarde euro 2004, dupa ce a fost nevoit sa preia cheltuieli de 372 milioane euro. De asemenea, profitul operational a scazut si el cu 1,3 procente pana la 3,15 miliarde euro potrivit Rompres.

Anul trecut, Carrefour si-a schimbat echipa manageriala si structura de conducere, aceasta fiind doar una dintre masurile cuprinse intr-un plan mai amplu destinat reducerii activelor neperformante si imbunatatirii profitabilitatii.

Compania a anuntat ca in 2005 vanzarile sale pe piata franceza au scazut cu 0,4 procente pana la 35,58 miliarde euro, in timp ce pe piata europeana, exceptand Franta, a inregistrat o crestere de 3,6 procente. in Asia, Carrefour a inregistrat o crestere a vanzarilor de 12,6 procente, si o crestere de 7,5 procente pe continentul american.

Carrefour a anuntat ca va investi intre patru si cinci procente din cifra sa de afaceri, adica aproximativ 10 miliarde euro, pentru cheltuieli de capital in perioada 2006-2008. Grupul francez intentioneaza sa deschida 100 de noi hypermarket-uri numai in 2006, adica un numar dublu comparativ cu numarul de magazine deschise, in medie, in perioada 2000-2004.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri