China va introduce taxe mai mari pe produsele de lux precum iahturile, autovehiculele cu consum ridicat de combustibil, precum si pe betisoarele de mancat, invocand nevoia de protectie a mediului si reducerea diferentei dintre bogati si saraci, informeaza Rompres.
Ministerul Chinez de Finante a anuntat ca aceasta schimbare de politica monetara va intra in vigoare la 1 aprilie, a informat agentia oficiala chineza de presa Xinhua News.

Cumparatorii de iahturi, mingi de golf sau cluburi de golf vor fi taxati cu 10 procente, iar ceasurile de lux vor fi taxate cu 20 procente, a informat ministerul.

Schimbarea de taxe reflecta preocuparea guvernamentala pentru reducerea diferentei dintre bogati si saraci, diferenta rezultata ca urmare a doua decade de industrializare.

Actualele taxe pe produsele pentru ingrijirea pielii si a parului se vor incheia la 1 aprilie. Respectivele taxe au fost impuse in anul 1994, cand asemenea produse au fost considerate de lux. Datorita ridicarii nivelului de trai in China ultimilor ani, aceste produse sunt acum considerate drept necesitati zilnice.

In ceea ce priveste taxa de cinci procente pe betisoarele de mancat, parchet de lemn si alte panouri din lemn, aceasta taxa este instituita cu scopul de a descuraja consumul exagerat si risipa acestor produse care nu sunt neaparat in cantitati nelimitate.

China produce aproximativ 15 miliarde de perechi de betigase de mancat anual, consumand cu acestea aproximativ doua milioane de metri cubi de lemn, se arata in raportul guvernului chinez.

Raportul nu precizeaza daca celelalte taxe vor fi schimbate, sau schimbarile se vor limita doar la cele discutate mai inainte.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri