Factorul social media joacă un rol foarte important în propaganda forțelor angajate în conflictul din Ucraina. Iar dacă atât rușii, cât și ucraineni au acces, în cea mai pare parte, la majoritatea platformelor sociale relevante, de la un anumit nivel diferența o face creativitatea.
Astfel, dacă filmări cu "realizările" rușilor pot fi văzute pe TikTok, de la inspecțiile în teren făcute de Evgheni Prigojin și până la filmele în care este arătată "superioritatea" tancurilor rusești în fața celor occidentale, totuși soldații Kievului au dovedit că pot face mai mult de atât.
Wednesday pe frontul de est
Concret, în ciuda situațiilor extrem de dificile pe care le înfruntă zi de zi, dar și a faptului că pierderilor lor de personal nu sunt deloc mici, ucrainenii găsesc totuși timp să gândească și chiar să pună în scenă dansuri tematice virale.
Un astfel de exemplu este un dans inspirat de serialul Wednesday, popular pe Netflix, pe care combatanții ucraineni au găsit totuși timp să-l repete și execute, chiar și între două schimburi de focuri cu combatanții ruși, după cum notează El Pais.
Citeste si:
AFU fighters do their 'Wednesday Addams' Netflix show Dance Scene homage
#UkraineWar #StandWithUkraine #UkraineUnderAttack #RussianUkrainianWar #UkraineWillWin #RussianWarCrimes #UkraineRussiaWar #russiaisateroriststate #Ukraine pic.twitter.com/wnZWLHKcZp— Crypto Barbossa 🇺🇦 (@cryptobarbossa_) December 8, 2022
De asemenea, notează publicația, un alt aspect notabil este numărul de urmăritori pe care îl au unii dintre cei care fac aceste materiale video.
Un astfel de exemplu este utilizatorul Slavko5904, un ofițer ucrainean dintr-o unitate de lansatoare de rachete multiple Grad, care are peste 21.000 de urmăritori și care s-a filmat lansând rachete pe ritmuri de muzică electronică.
Prezență online cu voie de sus
Sunt însă superiorii soldaților aflați pe front avizați despre prezența online a celor din prima linie?
Citeste si:
Răspunsul este afirmativ, având în vedere faptul că primul eșalon decizional al Kievului a comunicat "la foc automat" pe majoritatea rețelelor sociale importante încă din prima zi a războiului.
Mai mult, după cum notează de asemenea El Pais, una dintre cele mai importante publicații militare americane, Military Magazine, a realizat un studiu conform căruia folosirea social media de către soldații ucraineni este permisă de către decidenții de la Kiev deoarece beneficiile depășesc neajunsurile.
Concret, acest lucru înseamnă că folosirea rețelelor sociale în contextul războiului crește semnificativ moralul soldaților, ceea ce depășește, spre exemplu, riscul ca anumite filmări să fie localizate de către soldații inamici.
There is a rally tomorrow in Berlin. We want tanks to finally get to Ukraine. If you go, please share this picture on other social media. Here is the horizontal one for Twitter and Facebook. pic.twitter.com/N6wrYTVy3X
— Denis Zakharov (@betelgeuse1922) January 19, 2023Citeste si:
Totodată, este de remarcat de asemenea cât de importantă a fost folosirea social media, în special Twitter, în a pune presiune pe administrația lui Olaf Scholz pentru a lua o decizie favorabilă în ce privește trimiterea tancurilor Leopard 2 în Ucraina.
Prezență online = moral ridicat?
Iar o astfel de atitudine spune multe despre starea de spirit a ucrainenilor.
Cu alte cuvinte, este greu de crezut că, dacă nu ar avea un moral ridicat, soldații ucraineni ar fi capabili să găsească timp pentru astfel de activități și filme cu potențial de a deveni virale.
Mai mult, soldații Kievului nu se feresc nici să arate momentele dificile prin care trec, ceea ce arată, încă o dată, cât de siguri sunt de faptul că lupta în care sunt angajați are un anumit tip de superioritate morală față de cea a adversarilor.
Citeste si:
Sursa foto: Shutterstock / mundissima
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: