Societatea Romana de Televiziune (SRTv) a incheiat anul trecut cu un deficit de aproape 54 milioane de lei, in conditiile in care cheltuielile totale au fost de 621,4 milioane lei, iar veniturile, de doar 567,5 milioane lei, potrivit raportului de activitate pe 2008 al institutiei.
Veniturile obtinute de SRTv din taxa pentru serviciul public de televiziune au fost, in 2008, de 305,5 milioane lei, cu 3,78% mai mari fata de anul 2007. Din publicitate, SRTv a incasat, anul trecut, aproape 70 de milioane de lei, cu 6% mai putin decat in 2007.

Cheltuielile cu personalul ale SRTv in 2008 au fost de peste 191 milioane lei, echivalentul a 31,16% din totalul cheltuielilor de exploatare, fata de 34,05% in 2007. Printre masurile de diminuare a cheltuielilor salariale, in raport se mentioneaza reducerea numarului de ore suplimentare si "diminuarea altor cheltuieli de natura salariala conform Contractului Colectiv de Munca", masuri prin care s-au economisit 315.234 lei si, respectiv, 1.010.675 de lei.

Potrivit audientelor medii pe zi in urban, furnizate de GfK Romania, TVR 1 a fost, anul trecut, pe locul 5, dupa Pro TV, Antena 1, Acasa TV si Realitatea TV. Singurele "motoare" care au urcat televiziunea publica, in acelasi clasament, au fost transmisiunile directe de la Campionatul European de Fotbal si Olimpiada de la Vara de la Bejing, datorita carora TVR 1 a fost pe locul 2, si respectiv, 3, in clasamentul audientelor pe urban din lunile iunie si august.

In 2007, TVR 1 se afla, in aceeasi ierarhie, pe locul 3, cu un rating mediu anual de 1,3 puncte, fata de cele 0,9 puncte obtinute in 2008.
In 2007, audientele au fost masurate de TNS-AGB, iar in 2008 aceasta sarcina a fost preluata de GfK, dupa castigarea licitatiei aferente.

Reprezentantii televiziunii publice au contestat datele de audienta furnizate de GfK Romania in 2008, pe motiv ca acestea ar fi scazut in mod nejustificat. In acest context, TVR a solicitat, la sfarsitul anului trecut, efectuarea unui audit la Serviciului National de Masurare a Audientelor TV. "Ni se pare nejustificat ca emisiuni cum sunt Teleenciclopedia si Viata satului, cu o structura stabila de public, sa scada din punct de vedere al ratingului in doar cateva luni. Sunt informatii potrivit carora, in unele gospodarii, inainte de instalarea dispozitivelor de masurare a audientei, oamenii au fost intrebati ce posturi de televiziune prefera", au precizat, pentru NewsIn, surse din televiziunea publica.

De cealalta parte, reprezentantii GfK spun ca nu au ce sa-si reproseze in privinta masuratorilor pe care le efectueaza. "Contractul pentru masurarea audientelor este incheiat de noi cu ARMA (n.r. - Asociatia Romana de Masurare a Audientelor) pe o durata de patru ani, din 2008 pana in 2011. In cadrul ARMA, televiziunea publica este doar un membru si, de altfel, singurul care a contestat datele de audienta. Audienta TVR a scazut continuu, iar asta nu de acum, ci inca de inainte ca noi sa facem masuratori. Referitor la audit, auditorul francez ales de ARMA considera ca serviciul furnizat de noi este in limitele acceptabile din toata lumea, cu marja de eroare de gasit in orice panel din orice tara", spun, in replica, reprezentantii GfK Romania.

Raportul de activitate pe 2008 a fost aprobat, pe 13 aprilie, de Consiliul de Administratie al SRTv si a fost depus, pe 15 aprilie, la Parlamentul Romaniei.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri