Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare a clarificat printr-o dispunere de masuri modalitatea prin care firmele de brokeraj for introduce ordinele in piata.
SSIF-urile autorizate sa execute ordine in numele clientilor trebuie sa implementeze reguli care sa urmareasca executarea prompta, corecta si expeditiva a clientilor, fata de alte ordine primite de brokeri.

Astfel, in cazul in care brokerul primeste simultan mai multe ordine la acelasi nivel de pret pentru acelasi instrument financiar, ordinele primite de la clientii de retai vor fi introduse primele, urmate de cele de la clientii profesionali. In continuare vor fi introduse ordinele persoanelor relevante si apoi cele proprii ale companiei.

“In cazul ordinelor transmise telefonic se va asigura inregistrarea pe suport electronic/optic sau pe un suport echivalent”, se arata in dispunerea de masuri.

De asemenea, brokerul este obligat sa comunice imediat clientului refuzul introducerii unui ordin, impreuna cu justificarea.

In aceeasi decizie se mentioneaza ca operatorul de piata are obligatia de a publica lista valorilor mobiliare care pot face obiectul vanzarilor in lipsa. Aceasta care include o sectiune cu cele mai lichide valori mobiliare admise la tranzactionare pe piata reglementata respectiva si o sectiune cu alte valori mobiliare tranzactionate prin intermediul formatorilor de piata.

Comisia poate dispune, daca va considera necesar, excluderea unor valori mobiliare din liste sau interzicerea efectuarii de cumparari in marja avand drept obiect o valoare mobiliara. In plus, CNVM poate interzice si unui intermediar efectuarea de cumparari in marja.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri