In momentul in care companiile aleg sa isi relocheze activitatea intr-o cladire de birouri, acestea isi indreapta atentia, din nou, catre oras. Astfel, noile zone in curs de dezvoltare, mai aproape de centrul orasului, devin tot mai relevante, potrivit unui raport calitativ de evaluare a dezvoltarii imobiliare, elaborat de compania de cercetare de piata Unlock Research Market pentru AFI Europe Romania.

Potrivit studiului, cele mai importante tendinte care influenteaza decizia relocarii intr-o cladire de birouri sunt urmatoarele:

  • viitorul este urban. Noile zone in curs de dezvoltare, mai aproape de centrul orasului, devin relevante, in timp ce platformele situate la distanta de inima orasului incep sa isi piarda din stralucire. Motivul se datoreaza faptului ca angajatii petrec mai putin timp in trafic;
  • Incorporarea amenajarii peisagistice in "cladire", ceea ce presupune ca fiecare cladire de birouri ar trebui sa beneficieze de spatii verzi unde oamenii pot evada si lua o pauza de la termene limita si tehnologie;
  • Locatii accesibile din punctul de vedere al localizarii, situate in zone cat mai indepartate de aglomeratie si blocajele din trafic si mai aproape de zonele unde locuiesc angajatii.

AFI Europe se afla pe piata imobiliara din Romania din anul 2005. Compania a dezvoltat si gestioneaza centrul comercial AFI Cotroceni, dar si AFI Park, un parc de business de clasa A integrat mall-ului din Bucuresti. AFI Park ofera 70.000 metri patrati de spatii de birouri. Pe segmentul de birouri, AFI Romania are in dezvoltare si AFI Tech Park (foto), un complex de spatii de birouri de clasa A cu o suprafata inchiriabila de 56.000 de metri patrati, aflat in apropierea hotelului J.W. Marriott si a Parlamentului Romaniei.

Lucrarile de constructie la prima cladire de birouri, AFI Tech Park 1, ce ofera un spatiu de 20.000 mp inchiriabili, vor fi incheiate in cel de-al doilea trimestru al acestui an. Intregul proiect AFI Tech Park este dispus pe o suprafata totala inchiriabila de 56.000 mp pentru birouri Clasa A si cuprinde doua cladiri de birouri cu P+8 si un turn de birouri de 14 etaje.

"Acest studiu calitativ realizat in ultimul trimestru al anului 2017 a aratat ca o cladire de birouri nu reprezinta doar o locatie, ci este un simbol al fortei si al caracterului unei companii. Reprezinta imaginea si valorile companiei atat in randul angajatilor, cat si in randul clientilor externi. Atunci cand aleg un loc pentru a-si reloca afacerea, directorii executivi analizeaza caracteristicile cladirii nu numai din punct de vedere tehnic, ci si tinand seama de nevoile si valorile companiei si ale angajatilor sai", potrivit unui comunicat al AFI Europe.

In ceea ce priveste procesul de luare a deciziilor, se pot remarca trei tipologii de companii cand vine vorba despre relocarea intr-o cladire noua:

  • Cultura VIP corporativa: companii multinationale cu valori corporative puternice, principii si proceduri bine definite. In mediul de afaceri corporativ, procesul decizional este centralizat, standardizat, cu reguli clare, flexibilitate mica, foarte conventional.
  • Cultura organizationala promovata de CEO: reprezinta afaceri dezvoltate la nivel local, de obicei de catre persoane care au lucrat anterior in mediul corporativ. CEO-ul incearca, de regula, sa reproduca mediul corporativ ca pe o modalitate prin care compania castiga credibilitate si prestigiu. Decizia este rezultatul unui proces autocratic, foarte personal, in functie de dorinta CEO-ului.
  • Cultura antreprenoriala: pot fi atat companii mari, recunoscute, infiintate la nivel local, cat si companii care fac parte din mediul de afaceri international, dar cu traditie. Antreprenorii sunt de obicei deschisi si au o atitudine flexibila fata de business si procedurile corporative. In acest mediu, procesul decizional este deschis, democratic, flexibil si orientat catre evolutie si noi proiecte de pionierat.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri