Societatea arădeană Weststar Real Estate SRL a depus, la Tribunalul București, o cerere de intrare în insolvență pe numele Nordis Management SRL, cea mai importantă firmă din grupul dezvoltatorului imobiliar Nordis, creditorul revendicând o datorie de 5,5 milioane de euro, relatează G4Media.

Nordis Group a transmis redacției wall-street.ro poziția companiei printr-un drept la replică pe care-l puteți citi în acest articol.

Este a doua cerere de intrare în insolvență cu care dezvoltatorul imobiliar Nordis se confruntă în mai puțin de o lună, la începutul lunii mai o altă cerere fiind depusă de către Eko Trade Business SRL, care invoca și ea neplata unei datorii. Atunci, cererea a fost retrasă imediat, cele două părți anunțând că fusese o neînțelegere, și că banii ar fi fost plătiți de către Nordis, către prestatorul de servicii.

Atunci, dezvoltatorul a reacționat după ce în presă au apărut informații legate de o cerere de intrare în insolvență, în contul unor datorii, care fusese depusă de unul dintre partenerii de business ai dezvoltatorului și retrasă apoi.

Dezvoltatorul care are proiecte imobiliare de sute de milioane de euro în curs de dezvoltare și care a înregistrat anul trecut vânzări de sute de milioane de lei se confruntă cu o serie de critici din partea unor clienți care așteaptă ca apartamentele achiziționate de la Nordis să fie livrate.

În urma unei solicitări din partea wall-street.ro, dezvoltatorul recunoștea că pe rolul instanțelor din România sunt înregistrate 19 litigii în care diviziile grupului Nordis apar în calitate de pârât, iar reprezentanții grupului ne-au prezentat o listă mai lungă de litigii, 29 în total, unele dintre ele fiind inițiate de către grup.

Potrivit datelor furnizate la solicitarea wall-street.ro, din totalul celor 29 de litigii active pe rolul instanțelor de judecată, în 10 din aceste dosare „avem calitatea de reclamant, astfel încât societatea NORDIS reclamă încălcarea unor norme legale sau contractuale”, se arată în răspunsul oficial al dezvoltatorului.

Restul dosarelor (19) se împart în următoarele categorii:

  • 4 încuviințări de executare depuse de către un fost partener comercial, cereri cu privire la plata unor sume ce rezidă din acordurile încheiate cu aceștia pentru soluționarea amiabilă a situației contractuale, obligații de plată ce sunt în curs de soluționare și urmând a fi achitate în cel mai scurt termen.
  • 4 litigii ce vizează îndeplinirea unor obligații contractuale ce rezidă din promisiunile de vânzare-cumpărare încheiate între părți.
  • 2 litigii formulate de către un alt dezvoltator local ce vizează un fals drept de servitute.
  • 3 litigii formulate de către foști clienți ce au stabilit amiabil încetarea raporturilor contractuale, obiectul dosarului fiind acela de restituire a unor sume de bani conform acordurilor stabilite între părți, sume ce urmează să fie achitate în perioada următoare.
  • 2 litigii formulate de către clienți ce vizează îndeplinirea unor obligații contractuale.
  • 3 litigii formulate de diverși parteneri economici (furnizori) cu care există discuții fie cu privire la modalitatea de desfășurare a contractului fie la aspecte ce țin de calitatea/cantitatea obiectului contractului.
  • 1 litigiu ce este formulat de către un client, ce vizează situația de sechestru pentru 2 apartamente, ce în prezent este contestată de către subscrisa. Această măsură este una de asigurare, prin acest mod solicitându-se instanței garantarea poziționării apartamentelor.

În legătură cu noua cerere, depusă de societatea din Arad, până în acest moment, instanța nu a acordat un termen pentru judecata cererii. În cazul în care solicitarea creditorului va fi admisă de judecătorul sindic, bunurile mobile și imobile ale societății vor fi scoase la licitație pentru îndestularea creanței.

Cei de la G4Media notează că, există și posibilitatea ca Nordis Management să depună, zilele următoare, o cerere voluntară de intrare în insolvență și să propună un plan de reorganizare pentru o perioadă de timp în care să încerce rezolvarea situației și plata datoriilor.

DREPT LA REPLICĂ

Grupul a reacționat în urma informațiilor apărute în presă și a trimis și pe adresa redacției un drept la replică pe care-l puteți citi mai jos:

„Cel mai important aspect de menționat în această situație este că nu se pune problema ca Nordis Group, unul dintre cei mai mari dezvoltatori imobiliari din România, cu investiții în derulare de 424,5 milioane Euro să aibă probleme financiare care să conducă la insolvența companiei noastre.

În decursul dimineții de azi, vineri, 27 mai 2022, a fost depusă o cerere de insolvență împotriva unei companii din Nordis Group, de către Weststar, o firmă controlată de un om de afaceri din vestul României, Simion Apreutese.

Solicitarea este nejustificată, nu ne afectează lichiditatea și stabilitatea companiei și vom continua, fără opreliști, investițiile și planurile de livrare a apartamentelor din Nordis Mamaia estimate să înceapă în 4-5 săptămâni, cum am anunțat deja, precum și în celelalte proiecte.

În ceea ce-l privește pe d-nul Apreutese, acesta a dorit, în 2020 si 2021, să cumpere 3 etaje din hotelul Nordis Mamaia si 2 apartamente in Nordis Primăverii.

După efectuarea tranzacției, dânsul și-a exprimat dorința de a cumpăra părți sociale in societatea care va administra hotelul din Mamaia, Nordis Hotels.

Dacă inițial am fost deschiși la această propunere, pe parcursul discuțiilor, ne-am dat seama că avem viziuni diferite cu privire la conceptul de hotel pe care vrem să îl dezvoltăm la Mamaia, noi dorind sa aducem un suflu nou in turismul romanesc, sa creăm primul lanț hotelier de 5 stele 100% romanesc, fără sa ne dorim doar profit imediat, in timp ce dumnealui ne impunea in cadrul negocierilor sa recupereze investiția in primii 3 ani.

Văzând că nu ajungem la un acord pe viziune, am decis să nu vindem părți sociale din compania noastră. La acel moment, d-nul Apreutese a declarat că dorește să-și deschidă propriul hotel în hotelul nostru.

Mai mult, acesta dorea sa transformam contravaloarea celor 2 apartamente din Nordis Primăverii in camere de hotel la Mamaia si pentru ca am refuzat, domnul Apreutese a ieșit public si a acuzat, ca si acum, compania noastră de lipsa de lichiditate, in fapt ca o metoda de presiune pentru a își atinge propriile interese. Am decis sa ii returnam imediat, adică a doua zi contravaloarea celor 2 apartamente, respectiv suma de 1,2 milioane de euro.

În acest context, în cadrul Nordis Group, am decis că este mai bine pentru noi să renunțăm la înțelegerea inițială cu acest domn, asumându-ne o sumă suplimentară, deloc mică, pe care să i-o achităm, deși aceasta a venit ca metoda de presiune, iar noi am acceptat-o ca sa încheiem orice relație comercială cu dânsul si mai ales pentru a nu lasă o senzație greșita cumpărătorilor noștri.

În mod concret, prin firmele controlate de dânsul, Dnul Apreutese a cumpărat apartamente în valoare de 5,8 milioane Euro, achitate in transe, in termen de peste un an, iar noi am decis să îi achităm suplimentar alte 1,7 milioane Euro, adică un total de 7,5 milioane Euro doar ca să încheiem, cât mai rapid și pe cale amiabilă, orice business cu acest om, care a tot încercat să pună piedici în calea dezvoltării proiectelor noastre.

Până în prezent, conform cu termenele scadente, am achitat deja 2,8 milioane Euro și avem un scadențar de plată, agreat de comun acord și termene de grație, de o lună, aplicabile pentru fiecare rată, scadențar de care a beneficiat si d-nul Apreutese la achitarea apartamentelor mai sus menționate.

Ulterior, semnării tranzacției, cu încălcarea dispozițiilor tranzacției, respectiv a termenelor de plată și termenului de grație și cu concursul unui executor judecătoresc care a mai făcut obiectul unor cercetări ce vizau abateri disciplinare (executor Raduță Nicoleta), d-nul Apreutese, prin compania sa Weststar, a încercat să inițieze demersuri de executare silită pentru toată suma datorată în baza tranzacției.

Instanța de judecată a CONSTATAT DEJA, la 11 mai 2022, inexistența dreptului Weststar de a executa Nordis pentru toată suma datorată în baza tranzacției și a confirmat expres faptul ca Nordis beneficiază de termene de plată și termen de grație conform tranzacției.

Ținând seama de faptul că prin modalitatea de exercitare a profesiei executorul Raduță Nicoleta a încalcat dispozițiile care reglementează exercitarea profesiei de executor, Statutul profesiei, Codul deontologic și dispozițiile codului de procedură civilă, Nordis a formulat cereri de efectuare control și inițiere acțiune disciplinară înregistrate la Camera Executorilor Judecătorești de pe lângă Curtea de Apel București sub nr. 962/24.05.2022 și respectiv la Ministerul Justiției sub nr. 295/25.05.2022, precum și cerere de recuzare înregistrată la Judecătoria sector 1 sub nr. 24050/299/2022.

În concluzie, d-nul Apreutese, prin compania Weststar, dorește să genereze imaginea unui creditor care încearca să îți recupereze creanța împotriva unui debitor rău-platnic, când în fapt domnul Apreutese a obținut suma de 1,7 milioane Euro prin presiune, bazându-se exact pe un astfel de impact mediatic și faptul că era un promitent compărător cu un număr mai mare de unități.

Însă, situația este cu totul alta: Weststar, în mod abuziv, încearcă să obțină suma datorată de Nordis înainte termenelor de scadență, prin încălcarea obligațiilor asumate față de Nordis, respectiv plata sumelor în rate și cu termen de grație de o lună.

Însă, suntem încredințați că instanțele de judecată, Ministerul Justiției și Camera Executorilor Judecătorești de pe lângă Curtea de Apel București vor analiza și sanctiona abuzurile săvârșite în cadrul acestui demers.

Între timp, noi ne continuăm activitatea și planurile, ca și până acum, de finalizare a proiectelor pe care le avem în desfășurare.”

Sursa foto: Nordis Group

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri