Proiectele Bucuresti Mall, detinut de turcii de la Anchor Grup, si Unirea Shopping Center, aflat in proprietatea familiei Adamescu, sunt intr-o lupta stransa pentru titlul de cel mai bun centru comercial in ceea ce priveste performanta in vanzari, arata un studiu al companiei de consultanta imobiliara Colliers International.
Sondajul realizat de Colliers a fost trimis in luna martie la peste 150 de retaileri din Romania cu lanturi comerciale extinse.

“Asa cum era de asteptat, exista o lupta stransa intre Bucuresti Mall si Centrul Comercial Unirea pentru titlul de cel mai bun centru comercial in ceea ce priveste performanta in vanzari. Indiferent de segmentul de retail, majoritatea comerciantilor pozitioneaza cele doua centre comerciale foarte aproape unul de altul”, se arata in studiul citat.

Pe locul al treilea se afla Baneasa Shopping City, controlat de omul de afaceri Gabriel Popoviciu, care a reusit sa se pozitioneze pentru captarea segmentului de populatie cu venituri superioare si de mijloc. “Acest lucru este demonstrat prin faptul ca retailerii care l-au vazut ca un centru de top sunt cei din categoria de moda high-end sau care comercializeaza bijuterii”, spun cei de la Colliers.

Locul al patrulea si al cincilea sunt impartite indeaproape de centrul comercial Plaza Romania, detinut tot de Anchor Grup, si nou-venitul AFI Palace Cotroceni, dezvoltat de israelienii de la AFI Europe.

Ce orase prefera retaileri in tara

In ceea ce priveste proiectele din tara, Constanta pare a fi orasul cu cele mai mari vanzari inregistrate in centrele comerciale (peste 40% din respondenti au indicat centre comerciale din Constanta pe primul loc), urmat de Timisoara si Cluj.

Iasiul a fost, de asemenea, mentionat in topul celor mai performante trei centre, dar numai de 15% din respondenti si niciodata pe prima pozitie, se mai arata in studiu.

In ceea ce priveste evolutia vanzarilor, tendinta dominanta ramane cea descendenta, 60% din retailerii din Bucuresti si 55% dintre cei din tara observand o scadere a vanzarilor in decembrie 2009 comparativ cu decembrie 2008.

“In general, scaderile vanzarilor au fost cuprinse intre 10% si 30%. Cat despre vanzarile pe metru patrat, cele mai performante magazine din Bucuresti au, in medie, vanzari cu cel putin 40% mai mari decat cele mai bune magazine situate in tara”, potrivit raportului Colliers.

Colliers International este un parteneriat global intre companii care furnizeza consultanta imobiliara, avand 294 de birouri in 61 de tari. In Europa Centrala si de Est, Colliers International furnizeaza servicii in Romania, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Rusia, Ucraina, Bulgaria, Serbia si Muntenegru.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri