Deși m-ai auzit de multe ori vorbind despre importanța întâlnirii trimestriale pentru stabilirea obiectivelor sau despre importanța întâlnirii zilnice pentru stabilirea priorității zilnice... Mărturisesc că eu urăsc întâlnirile și ședințele. Întâlnirea zilnică și trimestrială sunt un rău necesar pentru a face management corect. Însă mă țin cât se poate de departe de orice alte tipuri de întâlniri.

Opinie scrisă de Răzvan Căzănescu, fondatorul TBF.

De cele mai multe ori sunt o pierdere de timp. Contribuie doar 10-20% din oamenii care participă, iar restul freacă menta sau dau din cap să pară că au înțeles. Deraiază de la subiect mai des decât un copil care îți povestește întâmplările de la grădiniță. Și de cele mai multe ori timpul este acaparat de oamenii care au nevoie de atenție, nu de cei care au de fapt expertiza.

Însă pentru cazurile în care chiar este necesară o ședință, am câteva reguli prin care mă asigur că nu este o pierdere de timp:

  1. Are o durată fixă. De cele mai multe ori 15 sau 30 de minute.
  2. Îmi planific ceva foarte important imediat după ședință, pentru a mă asigura că nu pot trece peste timpul respectiv.
  3. Se discută o singură problemă pe ședință. Nu 2. Nu 3. Da, știu că toate sunt importante, însă ce am observat este că dacă oamenii își rezolvă o problemă critică, de cele mai multe ori găsesc singuri soluții la celelalte.
  4. Fiecare participant este obligat să vorbească. Așa că, dacă nu ai ceva de spus, nu participi.

Sunt însă fanul întâlnirilor de 5 minute. În care doar se comunică ceva foarte important și se răspunde la 2-3 întrebări, dacă sunt. Aceste întâlniri pun pe toată lumea pe aceeași pagină, și nu se mai face telefonul fără fir.

Retail jobs

Sursa foto: Răzvan Căzănescu
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Răzvan Căzănescu
Răzvan Căzănescu (fondatorul TBF) a fost implicat în sute de companii din postura de consultant, partener, investitor sau fondator. A dublat companii de milioane de euro în doar 3 luni și a dus startup-uri la peste un milion de euro în primul an de activitate. Nu este trainer sau speaker și nici nu pretinde să fie. Este antreprenor. A creat companii. A condus companii. A crescut companii.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri