Pe Anca Balas și Ecaterina Nicolescu le leagă o prietenie de un sfert de secol, iar de-a lungul anilor, în prietenia lor și-au făcut loc și afacerile. Înainte de actualul business cu haine, cele două antreprenoare au avut experiența unui business pe care au fost nevoite să îl închidă, din cauza circumstanțelor economice complexe la acea vreme, după cum a declarat chiar Anca Balas, într-un interviu acordat wall-street.ro.

Anii au trecut, iar Ecaterina și-a construit o carieră solidă în industria de pharma și de beauty, în timp ce Anca a lucrat în industria de telecomunicații. Pasiunea pentru haine a fost cea care le-a readus din nou împreună, în rolul de partenere în afaceri. Business-ul a fost pus pe picioare în plină pandemie de COVID-19. Așa s-a născut Atelier Bolero, un brand de haine cu o poziționare medium plus, în mare parte cu ținute casual, dedicate femeilor din corporații.

„După ce am făcut amândouă din pură pasiune cursuri de croitorie și design, în țară și la Londra, am considerat că este timpul să folosim aceste cunoștințe investind într-un business care să ne aducă din nou împreună zi de zi și să răspundă unor nevoi proprii pentru haine versatile și de calitate”, a spus Anca Balas, cofondator Atelier Bolero.

Livrări cu declarația pe propria răspundere

Prima colecție marca Atelier Bolero a fost pregătită în a doua jumătate a anului 2019 și a constat în ținute office. Lansarea magazinului online și a primei colecții a avut loc în luna februarie 2020, iar la scurt timp a început starea de urgență.

Ne-am gândit atunci că nimeni nu va cumpără bluze elegante când toată lumea începuse să producă treninguri și pijamale, dar am fost plăcut surprinse să primim comenzi și să facem livrări cu declarația pe propria răspundere.

Citeste si:
VIDEO: Palatul Culturii din Iasi, decorat pentru iarna
Palatul Culturii din Iasi,...

Anca Balas, cofondator Atelier Bolero

În pandemie, procesul de creație a fost mult încetinit, iar perioada de lockdown și de restricții a influențat semnificativ preferințele vestimentare, precum și comportamentul de consum.

Investiția inițială în business a fost de 50.000 de euro și a constat în utilaje, țesături, dar și manopera pe care au plătit-o colaboratorilor care au realizat produsele. O parte din bani au fost direcționați și către shooting-uri de produs și campaniile de promovare.

atelier bolero tinuta

Citeste si:
Livrări RECORD la Tesla: compania lui Musk depășește veniturile...
Livrări RECORD la Tesla:...

În acest moment, avem un mic showroom în București unde clientele noastre pot vedea și cumpăra produsele noastre, colaborăm și cu un magazin fizic din Brașov, iar pentru viitor ne-am propus să extindem colaborările și cu alte magazine care promovează designerii români (...) În online este dificil să prezinți produsele la adevărata lor valoare din pricina caracteristicii mediului: virtual, bi-dimensional, rapid și limitant, în cele din urmă.

Anca Balas, cofondator Atelier Bolero

În ceea ce privește mâna de lucru, antreprenoarele spun că au găsit și încă găsesc foarte greu angajați cu care să lucreze și care să se plieze pe afacerea lor. Acesta este și motivul pentru care multe din ținute sunt create de Anca, dar și de Ecaterina.

Pe lângă aceste aspect, provocarea majoră rămâne drumul către client și câștigarea încrederii acestuia, într-o industrie extrem de competitivă, în care piața este acaparată de marii jucători.

Citeste si:
Povestea a doi farmaciști care au lansat un brand românesc de...
Povestea a doi farmaciști din...

Relaxarea de după pandemie

Pentru că lucrurile s-au mai relaxat și festivalurile de moda încep să se organizeze din nou, cele două antreprenoare mizează pe cât mai multe participări la evenimente de modă, în care să-și prezinte creațiile.

„Am avut plăcerea să participăm la primul show cu public după pandemie, Summer Fashion Gala 2021, și urmează și la Sibiu Fashion Days, unde prezentăm alături de designer consacrați. Este esențial să creștem vizibilitatea și încrederea în brand, iar acest lucru se poate obtine printr-o interacțiune si contact direct cu produsele noastre”, a mai precizat cofondatoarea.

Cel mai vândut produs de la Atelier Bolero este T-shirt-ul Manufacturat, o creație realizată pe o baza de tricou simplu, urban, pe care s-a intervenit manual, în modalități grafice complexe, cu fire metalice aurii sau argintii. Tehnica de coasere și apoi de a blazona este specifica brandului Atelier Bolero.

„Ne propunem să ne extindem vânzările și în afara României. Țările pe care le vizăm în primul rând sunt Israel și Cehia. Acest lucru va implica posibilitatea de a produce mai mult, adaptat preferințelor vestimentare din țările respective, și prin urmare o capacitate de producție mai mare. În acest sens, vom analiza ce programe de finanțare vor fi accesibile”, explică Anca Balas.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri