Constant avem nevoie să facem prezentări. Fie că prezentăm unui prieten o idee. Fie că o facem către angajați. Fie către investitori. Fie către clienți. Fie către soț sau soție.

Susținem zilnic prezentări.

Ceea ce am observat însă este că majoritatea pur și simplu încep să vorbească. Nu au o structură care să transmită ideea în cel mai clar și mai bun mod pentru audiența lor.

Așa că… permite-mi să îți spun pe scurt 3 structuri scurte de prezentări care funcționează.

Structura #1: What → So what → Now what

What (Ce?): Am primit 10 plângeri de la clienți în săptămâna trecută.

So what (Și ce?): Asta este o creștere de 300% față de media noastră și dacă vom continua așa ne vom pierde cei mai fideli clienți care ne aduc 60% din cifra de afaceri.

Now what (Acum ce facem?): Propun să sunăm toți clienții fideli, să luăm feedback referitor la ce putem să îmbunătățim iar apoi să avem o întâlnire de două ore cu top managementul pentru a implementa soluțiile.

Structura #2: Past → Present → Future

Past (Trecut): În ultimele 6 luni am avut o medie de 2,5 plângeri pe săptămână.

Present (Prezent): În ultimele două săptămâni am avut o medie de 10 plângeri pe săptămână. Asta este o creștere cu 300% și dacă vom continua așa vom pierde cei mai fideli clienți, care ne aduc 60% din cifra de afaceri.

Future (Viitor): Propun ca în următoarele două săptămâni să sunăm toți clienții fideli, să luăm feedback și să vedem ce putem îmbunătăți. Iar apoi, în săptămâna 3 să avem o ședință de două ore cu top management pentru a implementa soluțiile.

Structura #3: Goal -> Problems -> Solutions

Goal (Obiectiv): Obiectivul nostru principal este să ne menținem clienții fideli și să creștem conturile lor trimestrial.

Problems (Probleme): Din păcate însă în ultimele două săptămâni am avut o creștere de 300% la numărul de plângeri.

Solutions (Soluții): Propun ori să facem un audit intern să vedem de unde vin aceste probleme, ori să sunăm toți clienții fideli și să aflăm cum ne putem îmbunătăți.

Câteodată o prezentare durează mai puțin de 30 de secunde. Însă dacă este structurată corect, ajunge să transmită claritatea și mesajul dorit. Dacă nu… oamenii ori nu înțeleg motivația reală, ori pleacă confuzi, ori pur și simplu resping ideea înainte să fie prezentată.

Poate într-un fundament voi da exemple despre cum să folosești aceste structuri pentru a face prezentări soției sau soțului.

Sursa foto: TBF

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri