Sensibilitatea pretului la produse si creativitatea financiara va poate ajuta sa prosperati in orice economie, scrie Entrepreneur.com
Expertii spun ca pentru a rezista tornadei economice provocata de ipotecile pentru casa, de colapsul bancilor de investitii si de “schizofrenia” burselor, proprietarii de afaceri trebuie sa fie vigilenti. Modificarile la preturi, la marketing si la transferul de bani ar putea fi necesare, dar valorile centrale si scopurile care au inspirat antreprenorii pentru a lansa afacerea lor sunt aceleasi in ciuda acestei stari de colaps.

“Niciodata nu veti vrea sa compromiteti calitatea produsului dumneavoasta”, a declarat Vincent Williams, proprietar a doua restaurante din Los Angeles. “Indiferent de ce se intampla, oricat de puternic ar fi, chiar daca nu voi avea profit, daca voi continua sa ofer catre consumatori calitatea produsului neschimbata, voi mai avea o sansa. Aceasta filosofie a platit dividende. Chiar acum, cand am putea fi loviti din cauza economiei, cand oamenii aleg intre a cumpara benzina si a manca in oras, ei ne gasesc pe noi ca pe un loc in care vin sa manance”.

“Multi proprietari de francize au afaceri care vor merge bine in perioade linistite si vor avea succes in perioade dificile”, a declarat Jeff Elgin, CEO al firmei de consultanta pentru francize, FranChoice. Sunt francize, precum restaurantele fast-food sau frizeriile, care ar putea avea “scut impotriva recesiunii” atat timp cat isi mentin calitatea si angajamentul, a mai adaugat acesta.

Totusi, antreprenorii au mai multe emotii decat elevii in prima zi de scoala. De exemplu, o firma de cercetari de piata din Statele Unite a raportat ca 73% dintre detinatorii de mici afaceri interogati cred ca economia Statelor Unite se va inrautati”.

“Aproape 42% dintre proprietarii de afaceri ne-au declarat ca in acest moment au probleme cu transferul de capital, a declarat Ryan Scully, director al diviziei de credit card din partea Discovery. “Avem in vedere ca Wall Street are impact asupra companiilor mari. Detinatorii de afaceri mici sunt foarte independenti”.

Intr-adevar, cel mai mare efect al crizei financiare asupra antreprenorilor este contractia creditelor, care poate fi cruciala pentru detinatorii de afaceri care vor sa se lanseze, sa se extinda sau doar sa plateasca cheltuielile personale. Aproape trei sferturi din proprietarii de afaceri mici incaseaza mai putini bani decat luau anterior”, a declarat Ryan Scully.

David Gass, presedinte al Business Credit Services, firma ce sfatuieste proprietarii de afaceri cum sa obtina finantarile, a declarat ca bancile au crescut standardele de imprumut. Presiunea care poate lasa faliti proprietarii de afaceri in vremurile grele sunt zilele de plata.

“Ziua statului de plata nu este un mic eveniment”, a declarat Elgin. “Este o parte normala a activitatii pentru a avea linii de credit chiar si la acele lucruri. Nu este acel proces pentru care afacerea este instabila. Dar daca nu platesti angajatii sau furnizorii nu vei putea sa ii amani foarte mult”.

Criza financiara poate insemna, de asemenea, ca afacerea pe care o aveti se poate scufunda. “Daca sunt afaceri pe marginea acesteia, care ar trebui sa se imprumute ca sa fie in regula, acelea sunt afaceri care ar putea intra in incurcatura”, a declarat Scott Shane, profesor de studii antreprenoriale la Universitatea Case Western Reserve.
In timp ce multi proprietari de afaceri se bucura de planul de salvare de 700 de miliarde dolari, expertii spun ca ar putea sa le creasca nevoia de credit.

Entrepreneur.com prezinta sase modalitati prin care puteti depasi criza financiara externa:

1. Daca vreti sa incepeti si cautati o afacere sau o franciza care sa fie rezistenta la recesiune. Michael A. Holbrook va recomanda cateva afaceri rezistente la criza: intrumente de reposesie, agentii de colectare, afaceri care colecteaza bunuri, companii care ofera servicii de securitatea a proprietatilor rascumparate si firme de energie alternativa.

2. Viitori antreprenori ar trebui sa isi asigure locatiile, licentele si numerele de telefon inainte de a face o cerere de finantare. “Aratati si actionati ca o afacere legala”, a declarat David Gass. “Nu folositi telefonul personal pentru afacerea dumneavoastra si incheiati toate licentele afacerii”.

3. Cautati surse de creditare alternative, cum ar fi: bancile comerciale mai mici neafectate de criza de pe Wall Street, grupurile de promovare a imprumuturilor, “factoring” (vanzarea actiunilor cu pierderi mici), credit de comert (in care firmele va ofera bunuri in credit), leasing pentru echipament si programe de inchiriere.

4. Cat de mult posibil folositi bani lichizi in politica de distributie. “Reduceti cantitatea de credit pe care o extindeti clientilor dumneavoastra. Incasati banii repede prin oferirea unor reduceri pentru clientii care platesc imediat”, va recomanda Scott Shane, profesor in studiile antreprenoriale la Universitatea Case Western.

5. Reduceti costurile si adaptati-va preturile pentru a reflecta vremurile. De exemplu, restaurantele care ofera si subliniaza calitatea bunurilor este posibil sa atraga clientii care vor sa economiseasca bani, dar care sa aiba optiuni.

6. Daca aveti bani cash in rezerva, luati in considerare strangerea de actiuni non-perisabil si alte bunuri care ar putea fi vandute la preturi reduse ca rezultat al economiei afectate. “Ar putea fi excelente oportunitati pentru a cumpara materie prima, inventarul distrus al companiei, echipament si bunuri non-perisabile, insa daca aveti bani”, declara Holbrook.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri