Tuborg dubleaza bugetul de investitii in acest an: Nu suntem aici pentru o aventura, credem in pasii mici si sanatosi

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul marcilor de bere Tuborg si Carlsberg, isi propune sa dubleze investitiile in acest an si sa depaseasca pragul de afaceri de 120-130 de milioane de euro, a spus pentru wall-street.ro Shachar Shaine, presedintele companiei.

Investitiile realizate de URBB anul trecut s-au ridicat la 10 milioane de euro, in 2017 bugetul urmand sa fie directionat in special spre segmentul de bere, care reprezinta circa 80% din total business.

“Anul acesta aproape am dublat investitiile, bugetul este cu 70% mai mare fata de 2016. Noi investim in tot ce face diferenta si importanta pentru consumator, in afara de capacitatea de productie. Facem imbunatatiri pe partea de calitate a berii, a ambalajului. Cel putin in doua proiecte suntem primii in Romania ca nivel de inovatie. Dozatoarele de bere in fiecare casa, despre care vorbeam anul trecut, este genul acesta de proiect, cu impact asupra consumului. Vorbim de investitii in special in bere, dar si pe partea de racoritoare”, explica Shaine, care s-a reintors anul trecu la carma operatiunilor URBB.

Cifra de afaceri a crescut anul trecut cu circa 14%, in timp ce profitul s-a majorat cu peste 40%. Producatorul a castigat si la capitolul cota de piata, si-a imbunatatit pozitia in piata, in mixul de produse si exporturile realizate.

Nu suntem aici pentru o aventura, credem in pasii mici si sanatosi. Vrem sa fim un jucator mai important, viziunea noastra este sa avem cel mai mare ritm de crestere din Romania pe bere, nu neaparat sa fim cea mai mare companie. Avem o cota de piata de 8%. Vrem o crestere sanatoasa, pas cu pas”, spune Shachar Shaine.

Citeste si:
Seful URBB: Avem 10 mil. euro pentru investitii. Vom lansa pe banda...
URBB tureaza motoarele: Vom...

Si Granini, brand aflat in portofoliul URBB, a raportat un avans al vanzarilor de peste 13% pentru 2016, castigand si la nivel de cota de piata. Granini are o felie de 7% din piata bauturilor necarbonatate in acest moment.

“Vrem sa crestem anul acesta mai mult decat piata, sa dezvoltam marcile pe care le avem, sa fie un an in care sa cream ocazii de consum si fara un campionat de fotbal. Cel mai important este insa fim mai buni si mai rapizi decat concurentii nostri. Piata exista, in Romania se consuma cam 80 de litri per capita, suntem pe locul 6 la nivelul UE. (…) Noi nu ne bazam pe o crestere de piata, ci de cota de piata. Anul nu a inceput bine, din cauza vremii. A fost greu de distribuit din cauza temperaturilor joase. Depinde de cum va fi vara. Daca nu va fi ploioasa, va fi bine. E prima iarna in care noi simtim si legea anti-fumat, consumul in HoReCa a scazut cu 15%. Nu am simtit in primavara. Cine are teresa are si consum. Am fost in urma cu o saptamana in Centrul Vechi si a fost destul de pustiu”, mai explica Shaine.

Primul an in care vanzarile de bere la PET au scazut

Industria de bere din Romania, dominata de patru multinationale, a continuat sa creasca si anul trecut, dupa un 2015 “foarte bun”. Romanii au baut in 2015 cu 6% mai multa bere, respectiv 15,8 milioane de hectolitri. Pe cap de locuitor, consumul a fost mai mare cu 8%, ajungand la 80 litri, fata de 74 litri in 2014.

“In 2016, piata nu a crescut foarte mult anul trecut. 2015 a fost un an foarte bun, e primul an dupa cativa ani de scadere in care piata a crescut din nou. Au fost mai putine ploi. 2016 a fost ok insa nu a fost o explozie. Vedem in piata o orientare catre produse premium. Carlsberg si Tuborg au crescut mai mult decat Skol si Holsten. Importurile au crescut mult, daca ne uitam in jos pe partea de economy a scazut categoria. Este primul an in care vedem o scadere a vanzarilor de bere la PET”, afirma Shachar Shaine.

Citeste si:
Interviu cu Steven van Groningen: Consolidarea este inevitabila!
Steven van Groningen: Romania...

Acesta nu se asteapta la schimbari majore in industria de profil, subliniind insa ca un impact major il va avea evolutia la nivel macroeconomic.

“Avem un Guvern nou, este primul an dupa alegeri, vor sa faca lucruri, nivelul de venituri trebuie imbunatatit, ce se va intampla cu TVA si cu alte taxe. Asteptarile noastre tin de predictibilitate. Exact ce au promis sa faca, sa faca, daca au alte idei sa fie decizii luate responsabil si ferm, sa nu fie schimbate dupa cum bate vantul. Romania a avut de castigat cand mediul de afaceri a fost unul stabil, cand nu au existat surprize prea multe”, crede Shaine.

La capitolul provocari, Shachar Shaine nominalizeaza instant problema personalului.

“Foarte multi oameni talentati pleaca din tara, chiar si soferi de tir. Numai la noi in companie 5-6 soferi pe care ii cunosc au plecat in Londra sau Germania. De asemenea, electricienii, mecanicii sunt greu de gasit in Romania. Sunt oameni buni care gasesc mai usor in afara un job. Prin urmare, somajul este foarte scazut in Romania”, declara Shachar Shaine.

Citeste si:
(P) Au crescut investitiile in programe de CSR strategice
(P) Romania CSR Index 2017:...

In acest context, compania a recurs la doua solutii: mai multe automatizari la nivel de productie in fabrica din comuna Pantelimon, Bucuresti, respectiv formarea de personal calificat. In fabrica, logistica si depozit lucreaza 300 de angajati.

Am ales sa formam noi oamenii, sa nu asteptam scolile profesionale. Incercam sa formam someri pe care sa ii pregatim sa aiba un job. Sa aducem angajati si de la 70-80 km, de exemplu de la Lehliu. Colaboram cu cativa primari din sate mai mici, avem transport zilnic la Lehliu. Sunt oameni disciplinati si foarte buni”, exemplifica presedintele URBB.

Principalii competitori ai URBB pe piata berii, estimata la 1,8 mld. euro, sunt Ursus Breweries, Heineken Romania, Bergenbier si Romaqua Group.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Succese »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Proprietarii berii Zaganu aproape si-au dublat profitul anul trecut