Pandemia a schimbat foarte multe în rutina noastră, cu precădere în libertatea de a ne alege vacanțele. Încă de la momentul izolării, la începutul lunii martie, unii dintre noi se gândeau la primele locuri pe care le-ar putea vizita. După un blocaj de aproximativ 100 de zile, în care operatorii din turism nu au realizat deloc venituri, a venit vremea ofertelor și a gratuităților pentru ca oamenii să se simtă atrași de o destinație anume. Spre exemplu, unul dintre cele mai luxoase resorturi thailandeze (Hotelul Cape Fahn) a lansat de curând campania Buy 1 Get 1 Free, pentru o noapte de cazare, putând primi una gratuit, scrie CNN.

Noul turism: 3.000 de dolari pentru infectare

Operatorii din turism se adaptează noului normal, creând noi modele de business pentru a părea ieftini, dar siguri în fața potențialilor turiști.

Bulgaria, una dintre destinațiile balcanice frecventate, a renunțat la a mai cere bani în plus pe șezlonguri, umbrele și chiar mesele de pe plajele sale. Elveția a lansat și ea campania Geneva Boxes, ce cuprinde hoteluri și alte obiective turistice urbane care pot oferi discount de până la 65%.

În epoca post-Covid, bătălia importantă în turism este câștigată de cel care pare sigur în fața turistului, iar statele fac tot ce le stă în putință pentru a-și contura această imagine.

Unele au mers chiar mai departe...Uzbekistan, spre exemplu, a transmis că va oferi 3.000 de dolari turistului care va contracta coronavirusul pe teritorul statului său. Cei 3.000 de dolari reprezintă echivalentul costurilor de îngrijire a unui bolnav de Covid.

Vezi și: Coronavirus și răsplata. Țara care oferă bani pentru infectarea cu noul virus

În aceeași ordine de idei, Grecia și Cipru și-au asumat costurile pentru îngrijirea turiștilor străini de pe teritoriul lor.

Un sondaj, recent realizat de IATA (International Air Transport Association), 45% dintre respondenții au menționat că vor călători de îndată ce granițele statelor se vor redeschide, iar 33% s-au arătat scepetici în fața vreunei eventuale vacanțe, de teama noului virus.

Garanțiile de siguranță

Având în vedere inexistența unui vaccin împotriva noului virus, va trebui să ne obișnuim cu acesta pentru o bună perioadă de timp. Aceasta înseamnă că trebuie să învățăm să respectăm măsurile de protecție impuse, cum ar fi purtarea măștii, folosirea dezinfectantului și menținerea distanței fizice.

În acest context, turiștii se așteaptă la condiții de cazare mai flexibile și mult mai sigure, cum ar fi camere mai mari sau igienizarea acestora mult mai frecvent.

Lori Pennington-Gray, profesor și director al Direcției de Management al Turismului în criză (Tourism Crisis Management Initiative) la Universitatea din Florida, consideră că certificarea unui loc drept destinație sigură va avea loc abia după ce turiștii vor pleca acasă fără să fie infectați. Iar dacă vor contracta virusul, condițiile în care aceștia vor fi îngrijiți vor cântări în gradul de siguranță al destinației cu pricina.

Gray adaugă și faptul că e foarte important și tipul de turist, dacă este vorba despre unul temător sau unul dispus să riște. În plus, cu toții sunt conștienți că, în prezent, asigurarea acestei siguranțe aduce niște costuri în plus pentru gazdă și este menținută prin intermediul unor reguli. Gray amintește că această perioadă va fi una a balansării între ceea ce poate face industria pentru consumator pentru a-l proteja și între ceea ce poate face consumatorul pentru a se proteja.

Recuperarea va fi una anevoioasă

Turismul și-a redeschis porțile, însă timid. Uniunea Europeană a permis reluarea activităților turistice începând cu 1 iulie, însă turiștii din Statele Unite nu sunt încă ”bineveniți”. În acest sens, autoritățile americane sfătuiesc cetățenii să nu călătorească în aceste vremuri pandemice.

Oamenii au nevoie să știe că sunt în siguranță, iar acum, mai mult ca niciodată, au nevoia să le fie comunicate măsurile luate pentru siguranța lor. Turismul își va reveni, doar că nu se va întâmpla de pe o zi pe alta.

Lori Pennington-Gray, profesor și director al Direcției de Management al Turismului în criză

În același timp, Statele Unite nu stau foarte bine la capitolul control al virusului, înregistrând numere record de noi cazuri. Cât despre deschiderea granițelor, americanii acceptă turiști din Jamaica, Aruba, Maldive sau Croația.

E deja evident faptul că procesul de recuperare a sectorului turistic, la nivel internațional, va fi unul de lungă durată, din moment ce multe dintre state se confruntă cu un al doilea val sau cu creșteri exponențiale ale numărului de cazuri. Spania sau Mellbourne din Australia au impus noi restricții. Și în România, numărul de noi cazuri a crescut foarte mult, însă nu au fost impuse noi restricții, ci doar au fost amânate măsurile de relaxare.

Potrivit Biroului de Statistică în Transport din SUA, a durat aproximativ trei ani până și-a revenit sectorul aerian după atacurile teroriste de la 11 septembrie 2001. Prin urmare, în prezent, se așteaptă ca recuperarea să fie una mult mai anevoioasă.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri