Germanul nu intelege nici lipsa de reactie a romanilor fata de ignoranta clasei politice. “Cred ca solutia pentru Romania ar fi ca oamenii sa iasa in strada, asa cum au facut grecii, insa aici toata lumea acuza, nimeni nu ia masuri si nu gaseste solutii. Nu ma intereseaza daca Mircea Geoana mai este sau nu presedintele Senatului. Ma intereseaza ca Senatul sa promulge legi care sa incurajeze investitiile straine si locale si astfel Romania sa iasa din criza”, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street, seful Hilton Bucuresti.

Avand in vedere ca lucreaza intr-o industrie aflata in stransa legatura cu investitiile straine in Romania (90% dintre clientii Hilton sunt straini), Niemann considera ca revirimentul pietei hoteliere se va produce odata cu revenirea la nivel macroeconomic.

“Romania trebuie sa intre in competitie cu celelalte tari din regiune pentru a capta cat mai multe investitii straine. Un rol foarte important in aceasta ecuatie il au bancile, care trebuie sa stimuleze investitorii. Este nevoie insa si de un cadru legislativ pus la punct, nu cum este in prezent, “o taxa pe zi sau uite legea, nu e legea”, mai spune neamtul.

Pe langa partea de corporate, care reprezinta grosul afacerilor hotelurilor bucurestene, acestia ar putea conta in viitor si pe aportul segmentului de leisure, cu o slaba reprezentare momentan. “Pe langa clasa politica, este nevoie de curatanie si pe strazile Bucurestiului, un oras ofertant din punct de vedere turistic. Apoi, un marketing activ si o infrastructura pusa la punct ar putea face din Bucuresti mai mult decat o destinatie de business”, explica Friedrich Niemann (foto).

O alta problema semnalata de neamt este calitatea serviciilor din restaurantele si hotelurile bucurestene. "Nu de putine ori, la restaurante considerate de top in Bucuresti doar pentru ca au preturi mari si o mobila scumpa, calitatea serviciilor este deplorabila", explica managerul.

Criza a topit un sfert din profitul Hilton


Hotelul Athenee Palace Hilton din Bucuresti estimeaza pentru 2010 stagnarea cifrei de afaceri, dupa o scadere de pana la 25% in 2009, pe fondul crizei, care a dus la diminuarea cererii pe piata. “Profitul s-a diminuat cu circa 25% anul trecut, dar si in aceste conditii industria hoteliera ramane una profitabila”, a mai afirmat seful Hilton.

Din totalul incasarilor din 2009, serviciile de cazare au avut o pondere de 55%, iar segmentul de food&beverage a reprezentat circa 40% din afacerile hotelului din centrul Capitalei.

Anul trecut, hotelul de cinci stele a redus, pe fondul scaderii cererii, tarifele cu pana la 20%. Tot in 2009, gradul de ocupare al Athenee Palace Hilton a scazut cu 3 puncte procentuale, pana la 65%. “In primele 2 luni din 2010, gradul de ocupare a fost de 60%, destul de bun pentru aceasta perioada. Acest rezultat se datoreaza si unei usoare reduceri a tarifelor fata de ianuarie-februarie 2009”, spune Niemann.

Pentru acest an, seful Hilton preconizeaza stagnarea afacerilor la nivelul de anul trecut, poate o usoara crestere in cea de-a doua parte a anului. "Daca economia Romaniei va fi pe un trend ascendent, in semestrul al doilea am putea creste veniturile cu pana la 5%”, mai declara oficialul Hilton.

Investitii de 2 milioane euro in 2010

Anul acesta, unitatea de 5 stele din Capitala va pune schelele renovarii, vizate fiind restaurantul Roberto's, zona colonadelor, Le Bistrot, Brasseria si receptia, dar si clubul de fitness. “Investitia totala in lucrarile de modernizare si renovare de anul acesta se vor ridica la valoarea de 2 milioane euro”, a spus Niemann, dupa ce, cu o luna in urma, George Copos declara ca renovarea hotelurilor Hilton si Crowne Plaza il vor costa 12 milioane euro.

Tot in 2010, Hilton are in plan redobandirea locurilor de parcare din fata holelului, in conditiile in care unitatea nu mai dispune momentan de locuri de parcare. “Suntem in discutii cu Primaria pentru a reinchiria parcarea din fata hotelului”, a mai declarat neamtul.

Lantul Hilton se va extinde in mai multe orase si in Capitala

In ceea ce priveste planurile de afiliere ale lantului Hilton in Romania, Niemann a mentionat ca sunt analizate mai multe oportunitati de extindere in diferite orase.

"Avem in vedere posibilitatea de extindere in orase precum Cluj-Napoca, Timisoara, Constanta sau Craiova. Nu exludem nici extinderea in Capitala, unde cel mai probabil se va intra cu unul dintre brandurile Garden Inn sau Hamton”, a mai spus Niemann.

Hilton a semnat anul trecut trei contracte de afiliere pe piata locala: Hilton Sibiu, Doubletree by Hilton Oradea, care va fi inaugurat la finele acestui an, precum si o unitate de tip economy in Brasov, care va functiona din 2011 sub marca Hampton.

Lantul Hilton include peste 3.500 de hoteluri in 81 de tari. Din portofoliul companiei fac parte brandurile Doubletree, Conrad Hotels & Resorts, Embassy Suites Hotels, Hampton Inn, Hampton Inn & Suites, Hilton Garden Inn, Hilton Grand Vacations, Homewood Suites by Hilton, Waldorf Astoria si Waldorf Astoria Collection.