Q&A: Cum vad asiguratorii a doua parte a anului?


Masurile anuntate de guvern, cat si perspectiva cresterii numarului de someri si a scaderii veniturilor populatiei vor determina multi romani sa amane achizitionarea de asigurari sau sa rezilieze politele. In plus, specialistii cred ca este posibila, in a doua parte a anului, o reorientare a consumatorilor catre produsele care ofera garantii.

6 In primele trei luni produsele unit-linked au adus o crestere importanta pietei de asigurari de viata, dupa scaderea de anul trecut a industriei romanesti de profil. Credeti ca romanii au inceput sa inteleaga acest tip de produse?

Cornelia Aurelia Coman director general, ING Asigurari de Viata
Evolutia pozitiva a segmentului de asigurari unit-linked de la inceputul acestui an s-a bazat pe mai multe premise.

In primul rand, la inceputul anului asteptarile cu privire la evolutia intregii economii romanesti se plasau intr-o zona de relativ optimism, in conditiile in care majoritatea analistilor, autoritatilor si consumatorilor se asteptau la o usoara revenire in a doua parte a anului.

Mai apoi, cred ca problemele economice actuale si evidenta faptului ca resursele pe care Statul le poate aloca cetatenilor sub forma de pensii, alocatii etc. sunt sub presiune este un factor important ce contribuie la dezvoltarea unui comportament de economisire mai responsabil din partea populatiei.

Nu in ultimul rand, dezvoltarea pietei de capital din ultimii ani si aspectul sinusoidal al pietelor a dovedit, o data in plus, in perioada recenta, sunt elemente care au dus la maturizarea publicului de produse unit-linked.

Florina Viziteanu Presedinte directorat, BCR Asigurari de Viata
S-a stabilizat cererea. Influenta subiectivului si emotionalului s-a atenuat.

De la consumerismul anilor 2004-2008, la o oarece panica si expectativa in a doua parte a lui 2008 si prima parte a lui 2009 am asistat la o orientare a clientului catre economisire.

Atata timp cat piata de capital si piata imobiliara, pilonii care au generat yeld-uri bune, in anii trecuti nu mai sunt de actualitate, produsele cu componenta investitionala sunt atractive pentru cei dornici de investitii.
Mihai Popescu CEO, Aviva Romania
In ciuda fluctuatiilor pietei de capital in anul 2009, programele de investitii Aviva au avut rezultate foarte bune, iar asta a insemnat o crestere a increderii pe care clientii nostri ne-au acordat-o si implicit incurajarea potentialilor clienti.

Oamenii au inceput sa intelega ca produsele unit-linked sunt produse de economisire pe termen mediu si lung si au inteles cum functioneaza piata de capital si mai ales la ce sa se uite cand isi analizeaza investita sau cand prospecteaza piata pentru a achizitiona un astfel de produs.

Mai mult, clientii intelg acum ca UL este singurul tip de asigurare care le permite sa-si ajusteze planul de economisire, pe durata politei, in functie de modificarea apetitului de investitii sau alti paramteri importanti pentru client.
Ovidiu Racoveanu Director Asigurari de Viata, Generali Asigurari
Cresterea pietei din primele trei luni, dupa parerea mea, a fost conjuncturala, dictata de vanzarile prin canalele bancare.

Adevarata tendinta de evolutie se va vedea probabil dupa o analiza a rezultatelor obtinute la nivelul pietei in primele sase luni.

Desigur ca ne-am bucura ca trendul general sa fie de crestere, dar cred ca doar cativa jucatori vor reusi acest lucru. Suntem increzatori ca vom fi unul dintre ei.
Shaun Russel director comercial, Eureko Romania
Cererea pentru produse unit-linked scade atunci cand pietele de investitii sunt volatile, iar aceasta reactie este una normala.

Totusi, vorbim despre o reactie mai degraba emotionala decat logica, din moment ce aceste contracte pe termen lung, cum este cazul fondurilor unit-linked, pot profita de aceasta volatilitate in care unit-urile sunt cumparate la un pret mai mic, dar care va creste atunci cand piata isi va reveni.
preview intrebare
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Setari Cookie-uri