Q&A: Cum vad asiguratorii a doua parte a anului?
Masurile anuntate de guvern, cat si perspectiva cresterii numarului de someri si a scaderii veniturilor populatiei vor determina multi romani sa amane achizitionarea de asigurari sau sa rezilieze politele. In plus, specialistii cred ca este posibila, in a doua parte a anului, o reorientare a consumatorilor catre produsele care ofera garantii.
- Care va fi cel mai dinamic segment al pietei asigurarilor de viata in al doilea semestru din 2010?
- Ce s-a vandut cel mai bine, pe sectorul asigurarilor de viata, in primul semestru?
- Ce rol au jucat produsele unit-linked in modificarea pietei asigurarilor de viata si comportamentului consumatorului roman pe timp de criza?
- Sunt produsele unit-linked niste produse scumpe de asigurare, asa cum foarte multi romani le percep acum?
- Care este prima medie pe segmentul produselor Unit-Linked in cadrul companiei pe care o reprezentati? Asteptati ca acestea sa se scumpeeasca in adoua jumatate a nului?
- In primele trei luni produsele unit-linked au adus o crestere importanta pietei de asigurari de viata, dupa scaderea de anul trecut a industriei romanesti de profil. Credeti ca romanii au inceput sa inteleaga acest tip de produse?
- Care asteptati sa fie ponderea produselor Unit-Linked la finalul anului in portofoliul companiei pe care o reprezentati, dar a produselor traditionale de viata?
- Considerati ca, la aceasta data, se poate vorbi despre o maturizare a consumatorului roman de asigurari de viata?
- Care sunt principalele probleme si provocari din semestrul doi al anului cu care segmentul asigurarilor de viata se va confrunta?
7 Care asteptati sa fie ponderea produselor Unit-Linked la finalul anului in portofoliul companiei pe care o reprezentati, dar a produselor traditionale de viata?
Cornelia Aurelia Coman
director general, ING Asigurari de Viata
Sub imperiul schimbarilor din economie, categoria asigurarilor unit-linked a avut o evolutie imprevizibila in ultima perioada.
Daca in 2009 remarcam o crestere a apetitului consumatorilor pentru produse ce ofera protectie si randamente garantate, la inceputul acestui an notam o revenire accentuata a asigurarilor unit-linked.
La ING, din totalul contractelor noi incheiate in intervalul ianuarie-mai 2010, produsele de tip unit-linked detin o pondere de 43% - nivel dublu fata de cel inregistrat in aceeasi perioada a anului 2009.
In contextul economic actual, este insa posibil sa asistam din nou la o schimbare de trend, in sensul unei reveniri a apetitului pentru produsele traditionale, considerate mai sigure de catre o parte a consumatorilor.
Exista insa, si va exista intotdeauana, un segment de clienti care intelege beneficiile asigurarilor unit-linked indiferent de contextul economic. Ca atare, nu ma astept, cel putin pentru finalul acestui an, sa existe diferente foarte mari intre cele doua categorii de produse.
Daca in 2009 remarcam o crestere a apetitului consumatorilor pentru produse ce ofera protectie si randamente garantate, la inceputul acestui an notam o revenire accentuata a asigurarilor unit-linked.
La ING, din totalul contractelor noi incheiate in intervalul ianuarie-mai 2010, produsele de tip unit-linked detin o pondere de 43% - nivel dublu fata de cel inregistrat in aceeasi perioada a anului 2009.
In contextul economic actual, este insa posibil sa asistam din nou la o schimbare de trend, in sensul unei reveniri a apetitului pentru produsele traditionale, considerate mai sigure de catre o parte a consumatorilor.
Exista insa, si va exista intotdeauana, un segment de clienti care intelege beneficiile asigurarilor unit-linked indiferent de contextul economic. Ca atare, nu ma astept, cel putin pentru finalul acestui an, sa existe diferente foarte mari intre cele doua categorii de produse.
Florina Viziteanu
Presedinte directorat, BCR Asigurari de Viata
Asa cum arata lucrurile in acest moment, estimam ca politele traditionale si programele investitionale vor detine ponderi aproximativ egale in portofoliul nostru.
Asadar, politele cu componenta investitionale vor atinge aproximativ 50-55%, restul revenind celor traditionale.
Asadar, politele cu componenta investitionale vor atinge aproximativ 50-55%, restul revenind celor traditionale.
Mihai Popescu
CEO, Aviva Romania
Consideram ca adresam cel mai bine necesitatile clientului prin produsele de economisire UL si toate beneficiile de protectie disponibile in linia noastra de produse si din acest motiv nu avem in portofoliu asigurari traditionale.
Ovidiu Racoveanu
Director Asigurari de Viata, Generali Asigurari
In acest moment, ponderea politelor traditionale este de 78%, iar cea a politelor unit-linked de 22%. Pentru viitor urmarim sa crestem ponderea politelor Unit-Linked la 25%.
Shaun Russel
director comercial, Eureko Romania
La finele lunii iunie, cota detinuta de produsele UL in cadrul portofoliului de asigurari de viata era de 17%.
Estimam ca aproximativ 50% dintre contractele pe care le vom incheia anul acesta (new-business) vor fi polite unit-linked. Astfel, cota detinuta de aceste contracte va urca la 20%.
Estimam ca aproximativ 50% dintre contractele pe care le vom incheia anul acesta (new-business) vor fi polite unit-linked. Astfel, cota detinuta de aceste contracte va urca la 20%.