Cramele Recas Solo Quinta

Solo Quinta 2010, un cupaj de cinci soiuri de struguri - sauvignon blanc, chardonnay, feteasca regala, muscat si feteasca neagra vinificata in alb – reprezinta cel mai premiat vin din portofoliul Cramele Recas.

“Suntem la a trei recolta si ideea vinificatorului australian cu care lucram de cinci ani, Hartley Smithers, a fost ca an de an sa schimbe componenta strugurelui rosu (in 2008 a fost cabernet iar in 2009 a fost merlot)”, explica Ciprian Rosca, director comercial Cramele Recas.

Pentru acest vin consumatorul roman plateste in magazinele specializate intre 70 si 95 de lei, iar in restaurantele premium pretul se incadreaza intre 120 si 150 lei/butelie.

Premiile obtinute de Solo Quinta in 2010:

• “Vinalies Internationales”, februarie 2011, Paris, Franta - Medalia de Aur si Trofeul Trophée Vinalies Internationales 2010 Exceptional award (pentru cel mai bun vin alb sec din concurs)
• “Wine & Spirits Wholsalers Convention”, aprilie 2011, Orlando, Florida, SUA - Dubla Medalie de Aur
• “International Wine Challenge”, mai 2011, Londra, Marea Britanie - Medalie de Argint
• Decanter World Wine Awards, mai 2011, Londra, Marea Brirtanie - Medalie de Bronz

Potrivit lui Ciprian Rosca, vanzarile pentru acest sortiment de vin au crescut anual, insa dupa obtinerea trofeului de cel mai bun vin alb sec din concursul de la Paris, vanzarile s-au triplat. “Vanzarile produsului in cursul anului 2011 au fost de aproximativ 1.000 sticle/luna pana la obtinerea distinctiei si de aproximativ trei ori mai mult dupa”, explica Rosca.

Cramele Recas nu a alocat un buget special pentru promovarea acestui vin. In schimb, pentru intregul pachet de vinuri destinate segmentului premium - Sole, La Putere, Solo Quinta si Cuvee Uberland – producatorul a inceput in urma cu trei ani un program de implementare in restaurante, explicand personalului de servire detaliile fiecarui brand.

Si negocierile cu marile retele de magazine sunt influentate de distinctiile obtinute de un anumit sortiment de vin, intrucat cu totii isi doresc astfel de produse, discutiile derulandu-se mai repede.

Cititi si Vacanta in vie: Topul celor mai mari crame din tara

Cramele Halewood Gama Hyperion

Printre cele mai premiate vinuri din portofoliul Cramele Halewood, unul dintre cei mai importanti producatori din Romania, se numara in acest an Hyperion Feteasca Neagra , Hyperion Cabernet Sauvignon , Byzantium Rosso di Valachia, Prahova Valley Special Reserve Feteasca Neagra.

Gama Hyperion a fost lansata in anul 2009 si cuprinde vinuri produse in editii limitate pentru segmentul HoReCa si magazine specializate. In schimb, gamele Byzantium si Prahova Valley sunt comercializate si in retail, iar preturile difera in functie de locatie.

Premiile obtinute de Hyperion Feteasca Neagra 2009:

• Gold Medal - Concours Mondial de Bruxelles 2011
• Silver Medal - International Wine Contest Bucharest 2011
• Bronze Medal - International Wine and Spirit Competition 2011
• Commendation - International Wine Challenge 2011

Cea mai importanta medalie a fost obtinuta insa de Prahova Valley Special Reserve Pinot Noir 1999 la concursul mondial de la Bruxelles din 2002. Cramele Halewood este singurul producator de vin din Romania care a primit Marea Medalie de Aur la acest concurs, potrivit informatiilor companiei.

“In general, medaliile obtinute reprezinta o recunoastere a calitatii vinului , iar consumatorul, atat cel roman cat si cel strain, devine din ce in ce mai receptiv si mai interesat fata de produs”, explica reprezentantii companiei.

Cititi si Cum se fabrica sampanie in Azuga de peste 100 de ani

Murfatlar Lacrima lui Ovidiu 12

Lansat pe piata romaneasca in anul 1975, Lacrima lui Ovidiu are la baza o tehnologie de fabricatie traditionala, inspirata din maniera de fabricatie a vinurilor dulci de Porto, Malaga sau Xeres. Aflat in portofoliul Murfatlar, este cel mai premiat vin al producatorului dobrogean.

In anul 2003, marca de vin si-a schimbat eticheta, iar doi ani mai tarziu a fost lansat spot-ul de imagine Lacrima lui Ovidiu. Ultimul rebranding a avut loc in anul 2008, in acelasi an fiind lansat si sortimentul Lacrima lui Ovidiu 5 rosu.

Cel mai premiat vin este Lacrima lui Ovidiu 12 care in 2011 a obtinut medalii de aur si argint la Concours Mondial de Bruxelles, considerata cea mai mare competitie internationala de profil, la Berliner Wine Trophy 2011 si Vinalies Internationales Paris.

Gama de vinuri Lacrima lui Ovidiu (Lacrima lui Ovidiu 12 ani, Lacrima lui Ovidiu 5 ani si Lacrima lui Ovidiu Pontica) poate fi achizitionata la preturi cuprinse intre 50 si 110 lei.

Vinurile medaliate la concursurile internationale si aflate in top 5 cele mai vandute vinuri Murfatlar sunt: gama Lacrima lui Ovidiu, gama 3 Hectare, gama Zestrea Murfatlar, gama Taina Murfatlar si gama M1. La acestea se adauga vinarsul Zaraza si Bitter Mamaia.

Cititi si Top 3 cele mai vandute vinuri din marile lanturi de magazine

Jidvei Sauvignon Blanc Nec Plus Ultra 2009

Sauvignon Blanc Nec Plus Ultra 2009 este vinul cu cele mai multe premii din portofoliul Jidvei. Sortimentul a fost lansat pe piata la inceputul verii 2010 si poate fi achizitionat la raft la pretul de 21 lei.

Premii obtinute:

• Vinvest Timisoara 2010 si 2011 – medalii de aur
• Selezione del Sindaco, Brindisi, Italia 2010 – medalie de argint
• Concour Mondial de Bruxelles 2011 - medalie de argint
• Selectiones Mondiales des Vins, Canada 2011 – medalie de argint
• International Wine Contest Bucuresti 2011 – medalie de argint
• Diploma di Gran Menzione la Vinitaly
• Mentiune la Decanter World Wine Awards - Marea Britanie

Potrivit oficialilor companiei, premiile obtinute contribuie la cresterea credibilitatii marcii de vin.

“La ora actuala, exista multe vinuri bune atat de la producatori autohtoni, cat si din import si medaliile obtinute iti pot oferi un avantaj atunci cand vrei sa comunici superioritatea unui vin direct catre retailer, dar ii ajuta si pe acestia in promovarea catre consumatori”, sustin reprezentantii Jidvei.

Cititi si Ce vinuri beau romanii: Aleg cantitate sau calitate?