Telefoanele mobile, sub semnul crizei

Telefoanele mobile, sub semnul crizeiPiata autohtona a telefoanelor mobile se incadreaza ca si trend in contextul specific tuturor pietelor similare din regiunea noastra, in scadere. Chiar daca vanzarile in primele sase luni au inregistrat o scadere de 16% din punct de vedere cantitativ, fata de aceeasi perioada a anului trecut, Romania are o evolutie pozitiva comparativ cu vecinii sai, a declarat, pentru Wall-Street, reprezentantul Samsung la nivel local.

Inca din momentul in care primele semne ale crizei s-au facut simtite in Romania, utilizatorii s-au orientat catre telefoane accesibile.

„Avand in vedere aceasta optiune, in general, vanzarile de terminale high-end au suferit destul de mult. In acest sens, telefoanele cu camera foto cu rezolutie VGA, 2MP (dar si intre) au reprezentat partea semnificativa a vanzarilor in aceasta perioada”, enunta Iosifescu.

In 2009, reprezentantii LG au remarcat o crestere a cotei detinute de categoria de terminale cu ecran tactil, care s-a dovedit a fi din in ce mai populara.

„Anul acesta, consumatorii au beneficiat de oferte ale producatorilor pentru diverse categorii de telefoane mobile, de la modele mai ieftine pana la modele premium.

O mare parte a utilizatorilor care au dorit sa isi schimbe telefonul au cautat sa isi upgradeze functiile telefonului odata cu achizitionarea unui nou model, fie cu functii multimedia, fie cu o camera de rezolutie mai mare sau un design inovator, au cautat cu alte cuvinte un telefon care sa le satisfaca nevoile si care sa ii reprezinte”, sustin oficialii LG in Romania.

LG, al treilea producator de telefoane mobile din lume, a afisat in trimestrul al doilea o crestere a profitului net cu 62%, pana la 923 milioane dolari, pe plan global, pe fondul cererii puternice de telefoane mobile, televizoare si aparate electrocasnice.

In acest moment, dar si in viitor, piata telecom-ului din Romania este caracterizata de o concurenta din ce in ce mai pronuntata, iar acest lucru se intampla in primul rand datorita principalilor operatori, care se lupta sa isi pastreze trendul ascendent in ce priveste baza de clienti, spune Ion Iosifescu.

Cei trei mari jucatori ai pietei mondiale de telefonie mobila sunt LG, Nokia si Samsung.

Vanzarile de smartphone-uri vor creste cu 25% in acest an

Vanzarile de smartphone-uri vor creste cu 25% in acest anIn primele sase luni ale acestui an, in ceea ce priveste preturile de raft, romanii au preferat sa cumpere telefoane subventionate puternic de catre operatori, cu preturi de sub 100 euro, cu o concentrare a volumelor in zona 1-29 euro (preturi cu abonament), conform reprezentantului Samsung Electronics Romania.

De asemenea, in ultima perioada, s-a inregistrat o crestere a segmentului reprezentat de modelele de terminale smartphone, atat la nivel global, cat si local, principalul factor caruia i se datoreaza acest lucru fiind cel al educarii consumatorilor romani fata de tehnologiile si functiile avansate, afirma oficialii producatorului de telefoane mobile LG.

Vanzarile de smartphone la nivel local vor continua sa creasca in 2009, cu un procent intre 20%-25%, pe fondul cererii mari existente la nivel global pe acest segment, opineaza ei.

„Utilizatorii romani apreciaza mobilitatea, iar faptul ca pot beneficia de aceleasi functii existente pe PC fara sa se afle la birou determina achizitionarea unui terminal de acest fel”, adauga acestia.

Vanzarile de telefoane smart se afla intr-o crestere constanta, este de parere product manager-ul Mobile Division Samsung, bazata in primul rand pe multitudinea modelelor care se gasesc pe piata.

„Astfel, desi vanzarile au fost afectate, optiunile aspirationale sunt intalnite din ce in ce mai des. Mai mult, nevoia utilizatorului roman pentru telefoane din ce in ce mai inteligente in viata de zi cu zi reprezinta un factor important pe aceasta piata”, mentioneaza el.

Pentru anul 2009, LG isi propune sa continue cresterea pe piata locala si consolidarea brandului prin dezvoltarea unei strategii axate pe intarirea relatiei cu consumatorii si pe investitii in competentele principale ale companiei.

„Ne propunem sa dezvoltam avantajele competitive prin optimizarea portofoliului de produse premium si sustinerea competitivitatii pe segmentul de produse mid-end, pe fondul cresterii cererii pe acest segment”, subliniaza compania.

Piata in 2009 se va situa sub cea de anul trecut, insa nu cu mult, din moment ce in a doua jumatate a anului se asteapta reluarea unui trend pozitiv.

Printre cel mai bine vandute telefoane Samsung pe plan local in prima jumatate a anului se numara modelele E2510, C3050 si M150, cu camera foto VGA si functie bluetooth. Totodata, LG Cookie a inregistrat rezultate foarte bune pe piata din Romania, fiind cel mai bine vandut terminal cu ecran tactil in randul consumatorilor romani in luna mai a acestui an.