Valorizăm acum mai mult timpul petrecut alături de cei dragi, momentele petrecute în natură și, cel mai important, sănătatea. Fără doar și poate, criza COVID-19 a remodelat paleta de beneficii extrasalariale și a determinat „companiile să fie mai deschise la nou, să găsească rapid și constant modalități de motivare și retenție a angajaților, să urmărească și să implementeze noile tendințe, într-un cuvânt să fie flexibile pentru a-și păstra angajații.

Cu siguranță, noi la Preh asta încercăm, iar timpul ne va spune dacă este, într-adevăr, direcția cea bună”, a declarat într-un interviu acordat wall-street.ro, Adina Parghel, HR Manager în cadrul producătorului de componente auto Preh România.

Specialistul își amintește că, pentru echipa sa, sărbătorile de iarnă, dar și 8 martie 2020 nu au mai fost la fel, mai ales pentru că au lipsit cadourile acordate angajaților, precum și cele dăruite copiilor acestora. Însă, din dorința de a marca totuși momentele importante din an, politicile Preh România privitoare la acordarea de beneficii pentru angajați au cunoscut o mai mare flexibilizare și au fost ajustate pentru a fi în acord cu piața. Astfel, cadourile fizice acordate altădată la sediul companiei s-au transformat în carduri cadou pentru ca angajații să simtă din plin magia și bucuria sărbătorilor.

Cum s-au schimbat beneficiile extrasalariale în 2021

Anul acesta, dificultățile legate de recrutarea și retenția de personal cu care se confruntă din nou piața muncii i-au îndemnat pe tot mai mulți angajatori să-și regândească politicile de acordare a beneficiilor extrasalariale, apelând la diverse metode pentru a-și motiva echipele. În mod cert, traversăm vremuri în care doar un salariu nu mai este suficient pentru un angajat, mai ales de când pandemia a transformat viața tuturor peste noapte, iar oamenii au interacționat într-un mod mult mai personal cu noțiunea de risc.

„Beneficiile clasice acordate în perioada prepandemică s-au transformat acum în facilități acordate într-un mod inedit, dar care să se plieze exact pe nevoile și așteptările angajatului. Dacă până anul trecut discutam de beneficii extrasalariale „clasice”, acum vorbim mai mult despre rafinarea acestor servicii și găsirea unor modalități inedite pentru furnizarea lor.

Dacă înainte asiguram abonamente de servicii medicale ce puteau fi accesate doar la sediile furnizorilor, anul trecut ne-am focusat pe obținerea de consultanță medicală online, iar anul acesta pe organizarea de testări și vaccinări direct la sediul firmei noastre”, a declarat HR Managerul în cadrul Preh România, furnizor pentru Porsche, Mercedes, Audi şi BMW.

Adina Parghel oferă ca exemplu abonamentele cu prețuri preferențiale pentru sălile de sport din 2019, care au fost înlocuite în 2020 cu programe dedicate stării de bine și sportului, furnizate online, dat fiind contextul sanitar ce nu a permis derularea acestor activități în mod obișnuit.

2021 a venit însă cu vești mai bune, redate de apariția mai multor vaccinuri anti-COVID-19, ceea ce a permis colegilor de muncă să-și dea din nou întâlnire față în față, în sălile de sport, la fel ca în vremurile bune. Și pe partea de training, dezvoltare și coaching, nevoia de interacțiune față în față și-a spus cuvântul.

„Partea de training, dezvoltare și formare profesională s-a derulat în 2020 exclusiv online, iar acum vedem tendința și nevoia colegilor de a organiza team building-uri în natură, dar și de a participa la școlarizări față în față, în sala de training, cu respectarea restricțiilor aplicabile”, a mai precizat Adina Parghel.

Tendințele verii 2021, în materie de beneficii extrasalariale

Temperaturile extrem de ridicate din timpul acestei veri, cât și volumul mare de muncă adunat de-a lungul ultimului an, au schimbat preferințele în materie de beneficii extrasalariale preferate de români. Angajații preferă acum cel mai mult concediile și vacanțele petrecute alături de familie și de cei dragi, pentru a sărbători starea de bine și libertatea „post-vaccinare”.

„Pentru a veni în întâmpinarea lor, am obținut prețuri preferențiale corporate pentru toți angajații noștri pe litoralul românesc, într-una din bine-cunoscutele stațiuni de la malul Mării Negre”, spune Adina Parghel.

Și pentru că nu poate exista vacanță fără o carte bună pe care să o citești pe plajă sau pe o pajiște la munte, lectura nu a fost deloc un beneficiu de ratat pentru angajații români. Cele mai iubite volume sunt cele de la Bookster, platforma prin care angajații au acces gratuit la mii de cărți, articole, ebooks și videoclipuri pentru dezvoltare personală, profesională, beletristică sau hobby-uri.

„Acest serviciu a continuat sa fie furnizat în perioada pandemiei de către Bookster direct acasă la angajați nu doar la sediul companiei, opțiune care s-a păstrat ulterior, spre marea bucurie a colegilor care lucrează home office”, mai spune Adina Parghel.

HR Managerul de la PREH România spune că pe lista beneficiilor acordate angajaților ar trebui să se regăsească și posibilitatea de a munci de acasă, o facilitate de care salariații ar trebui să se bucure nu doar într-un context amenințat de restricții medicale, ci și în perioada „ante” și „post” pandemie.

„În perioada următoare, consider că cea mai importantă competență pe care trebuie să ne-o dezvoltăm, atât la nivel individual cât și macro-social, este flexibilitatea. Schimbările comportamentale cauzate de pandemie, restricțiile care ne sunt impuse, ulterior relaxate și din nou înăsprite, toate modificările tehnologice care evoluează rapid, ne forțează să ne adaptăm rapid, să acceptăm noutatea și să ne bucurăm de ea”, Adina Parghel.

Angajații de astăzi sunt diferiți, în etape diverse din viață, la fel prioritățile și gusturile lor. Up România pune la dispoziția companiilor platforma Up MultiBeneficii, prin care angajații își pot repartiza singuri sumele alocate pentru beneficiile extrasalariale.

„Beneficii flexibile pentru angajați” este un proiect editorial susținut de Up România.

Sursa foto: Preh Romania