Vrei sa afli mai multe despre industria de fashion? Fashion ROute, conferinta dedicata retailului de fashion si industriei textile, se reintoarce cu a treia editie pe 21 mai. Sub deviza Fashion Upgrade, Fashion ROute isi propune sa exploreze toate transformarile prin care industria trece si care este impactul acestora asupra pietei romanesti. Detalii, AICI.

Nevoia de sustenabilitate si transparenta devine o prioritate tot mai mare pentru brandurile de fashion pe masura ce consumatorii se arata mai interesati si ingrijorati de impactul industriei de moda asupra mediului.

Potrivit raportului McKinsey "The State of Fashion 2019", sustenabilitatea apare pentru prima oara in randul celor mai mari provocari ale industriei, devenind dintr-un exercitiu de constientizare al brandurilor o adevarata transformare a modului in care brandurile aleg sa isi produca colectiile.

Grupul H&M foloseste in prezent cu 35% mai multe resurse sustenabile decat in urma cu un an. Potrivit unui comunicat de presa al retailerului suedez, 57% din materialele utilizate in prezent sunt ori reciclate ori sustenabile, scrie retaildetail.eu.

Grupul polonez LPP a deschis...
Citeste si: LPP a deschis al 50-lea magazin din Romania, sub brandul Reserved

Pasul urmator este si mai ambitios: pana in 2030 H&M intentioneaza sa foloseasca 100% materiale sustenabile.

In aceelasi comunicat de presa, H&M declara ca 95% dintre bumbac folosit de brandurile grupului este sustenabil, adica bumbac organic, bumbac reciclat sau bumbac cu certificarea Better Cotton. Pana in 2020, 100% din bumbac va proveni din surse gestionate, lucru care se intampla deja in cazului unui dintre brandurile sale, Monki.

H&M renunta la casmir

Pentru a-si atinge obiectivul de sustenabilitate, H&M va renunta la casmir. Pana la finalul anului urmator, grupul de moda va inceta din a achizitiona acest material. Pana atunci, retaileul intentioneaza sa se debaraseze treptat de imbracamintea din acest material. Casmirul are o reputatie controversata, atat din punct de vedere ecologic, cat si din perspectiva drepturilor animalelor. Din acest motiv, H&M planuieste sa se indrepte catre o alternativa sustenabila. Retailerul suedez nu exclude posibilitatea sa lucreze din nou pe viitor cu casmir, doar daca va proveni de la furnizori care indeplinesc criteriile de sustenabilitate stabilite de grup.

Nu in ultimul rand, grupul suedez sustine ca lucreaza la un lant de aprovizionare mai transparent, cu furnizori independenti.

Branduri romanesti de...
Citeste si: Branduri romanesti de fashion care fac concurenta serioasa Zara si H&M

Grupul suedez H&M are in portofoliu sapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket si H&M Home. Primele magazine H&M din Romania au fost inaugurate in primavara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost infiintata in 1947, in Vasterls, Suedia.

In Romania, H&M este liderul pietei de fashion, cu vanzari de peste 1 miliard de lei, cu 12% mai mult fata de 2017. Detine o retea de 56 de magazine si un shop online. Retailerul suedez a intrat pe piata locala in 2011.

Sursa foto: Venturelli Luca/Shutterstock