Rezultatul s-a datorat atat dezvoltarii segmentului de HoReCa, unde, de cativa ani, Villa Vinea inregistreaza o crestere sustinuta, si care este responsabil pentru aproximativ 50% din veniturile companiei, cat si activitatii de pe zona de retail. Aici, tendintele de crestere, in ceea ce priveste magazinele de vinuri premium si hypermarketurile, s-au mentinut constante.

“Pentru noi, anul acesta a demarat cu vanzarea unor volume mai mari in judetele in care eram deja prezenti. In paralel, ne-am concentrat pe extinderea zonelor de distributie, abordand strategic vestul tarii si Bucurestiul, acolo unde am avut parte de deschidere si am reusit sa incheiem parteneriate puternice. Un aspect care ne-a ajutat semnificativ a fost awarenessul in crestere al brandului si curiozitatea consumatorilor de a descoperi, in prima faza, vinurile premiate, titrate ale cramei si, ulterior, odata convinsi, intregul nostru portofoliu”, declara Mircea Matei, director general al Villa Vinea.

“Cred ca beneficiem de o serie de factori, care ne favorizeaza: intregul ansamblu dat de pozitionarea geografica, sol si conditiile meteorologice, ce influenteaza, inevitabil, potentialul strugurilor si ofera vinurilor o mineralitate extrem de apreciata, mai ales in cazul albelor, dar si acest tandem al vinificatorilor. Celestino Lucin, italianul premiat de catre Gambero Rosso, si Mihaly - Misi - Denes, directorul nostru de productie, fac, de 15 ani, o echipa excelenta, care reuseste sa scoata in evidenta, intr-un mod atragator, extrem de convigator, terroir-ul local. La toate acestea, se adauga orientarea noastra catre calitate si consecventa. Astfel, ne propunem ca, in urmatorii ani, sa devenim crama romaneasca recunoscuta pentru vinurile sale albe, aromatice, exceptionale.”, continua Mircea Matei.

Villa Vinea preconizeaza ca va inchide anul 2019 cu o cifra de afaceri de 3,6 milioane de lei, cu un milion mai mult fata de anul trecut. Un rol important in vanzarile din urmatoarele luni va fi jucat de dezvoltarea distributiei in segmentul HoReCa si a relatiilor cu marile lanturi de retail si cu magazinele specializate in comercializarea online si offline a vinurilor. De asemenea, reprezentantii companiei se asteapta ca spumantul lansat la sfarsitului anului trecut, Cuvee Celest, sa contribuie semnificativ la vanzarile din perioada sarbatorilor de iarna.

Crama Villa Vinea a fost fondata in 2004, in Valea Tarnavelor, de catre Heiner Obberauch, proprietarul Salewa Group, care include branduri precum Oberalp, Salewa Sport, Pomoca, Wild Country etc. Cu o suprafata de 70 de hectare, pe care sunt cultivate 12 soiuri locale si internationale de struguri, printre care se numara Sauvignon Blanc, Riesling, Gewurztraminer, Pinot Noir, Merlot si Kerner, compania produce, in prezent, 20 de vinuri, grupate in 4 game: Classic, Premium, Selection si V2.