Renault a admis pentru prima data ca scandalul de spionaj de la inceputul acestui an, care a deteriorat relatia companiei cu guvernul francez si ar fi putut crea tensiuni diplomatice intre Franta si China, ar putea fi doar o manipulare, transmite Reuters.
Autoritatile franceze sunt jenate de situatie si spun ca Renault se va confrunta cu toate consecintele si responsabilitatea pentru evenimente, scrie Mediafax.

"Un anumit numar de elemente ne indreapta catre indoieli. Ori ne confrumtam cu un caz de spionaj si un inalt executiv pe probleme de securitate isi protejeaza sursa in pofida situatiei create. Ori Renault este o victima a manipularii, nu stim de ce natura, care ar putea fi inclusiv o frauda. In acest caz, daca toate indoielile se risipesc, vom propune reangajarea celor trei directori (suspectati in ianuarie ca au vandut secrete industriale si concediati - n.r.) si, in orice caz, Renault va avea mare grija sa remedieze orice injustitie", a declarat directorul de operatiuni al grupului, Patrick Pelata, intr-un interviu pentru Le Figaro.

Renault a apelat in ianuarie la justitia franceza in baza nuor suspiciuni ca a fost tinta spionajului industrial, care ar fi vizat programul de vehicule electrice derulat impreuna cu Nissan. Compania exprima atunci temeri ca detalii din proiectele vizate ar fi fost transmise unei puteri straine. Grupul a concediat atunci trei directori, suspectati ca ar fi orchestrat spionajul in schimbul unor sume de bani de la presupusa putere straina.

Cei trei au negat toate acuzatiile si au actionat Renault in justitie.

Cazul a tensionat relatiile dintre Renault si guvernul francez, care detine 15% din actiunile companiei. Autoritatile au criticat Renault pentru ca nu a informat imediat institutiile de resort cu privire la cazul de spionaj, alegand sa deruleze mai intai o ancheta interna.

Situatia ar fi putut de asemenea sa degenereze intr-o disputa diplomatica intre Franta si China, dupa ce o sursa guvernamentala a declarat, inainte de initierea anchetei oficiale, ca anchetatorii suspectau, in primele faze ale investigatiei, o posibila legatura cu China.

"Ceea ce conteaza astazi este sa ajungem repede la adevar, iar daca suspiciunile au fost nefondate sa se faca dreptate, sa fie restabilita increderea, iar compensatia platita", a declarat vineri, la postul de radio RMC, ministrul francez al economiei, Christine Lagarde.

Ea a adaugat ca "toate consecintele" vor trebui suportate in privinta responsabilitatii pentru situatie.
"Nimeni nu ar trebui sa traga fara tinta si sa acuze fara dovezi", a afirmat Lagarde.

Surse apropiate investigatiei au declarat joi pentru AFP ca anchetatorii nu au gasit dovezi care sa probeze acuzatiile aduse de Renault impotriva celor trei directori. Acuzarea se baza pe descoperirea unor conturi in strainatate care sa demonstreze ca cei trei au obtinut bani pentru a divulga informatii confidentiale.

Avocatul Renault, Jean Reinhart, a declarat joi ca serviciile contraspionaj din Franta cauta in continaure conturile respective in Elvetia si Liechtenstein si a respins presupunerea ca grupul auto ar fi fost manipulat.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri