Firma de consultanta PriceWaterhouseCoopers (PwC) a realizat o simulare a potentialelor sanctiuni pe care le-ar putea primii producatorii de masini anul viitor, daca continua sa produca masinile cu emisiile de CO2 din 2010.

Daimler este in fruntea listei cu circa 2.000 de euro per vehicul (1,1 miliarde euro). Mazda este pe locul 2 cu putin peste 1.800 euro de masina si Dacia pe locul 3 cu aproape 1.800 euro de masina. Nu stau bine nici marcile VW si Renault.

Dacia a fost pe locul 5 in topul celor mai poluanti producatori auto in 2010. Emisiile Dacia anul trecut au fost de 147,6 grame CO2, in scadere cu 3,7 grame fata de anul 2009. Compania a produs peste 340.000 de automobile anul trecut.

Topul celor mai poluante masini

Topul celor mai poluante masini

Citeste si:

Cel mai bine stau marcile Toyota - care nu va plati penalitati, Peugeot si Citroen care ar putea plati sub 200 de euro pe masina.

Bruxelles-ul a stabilit un obiectiv global de pana la 130 de grame de CO2 per kilometru in 2012, insa se tine cont si de greutatea vehiculului si o serie de alti factori tehnici.

Anul trecut, media emisiilor CO2 a fost de 140 de grame, iar in 2006 de 161 de grame. Pentru anul 2020, obiectivul este de 95 de grame CO2.