"Lucram la cea mai importanta revenire din industria auto europeana. Ne-am fixat obiective clare. Vrem sa devenim, in mod profitabil, a doilea mare brand din Europa", a declarat Karl-Thomas Neumann, intr-un discurs sustinut la fabrica Opel din Eisenach, Germania, transmite Bloomberg, citat de Mediafax.

In prezent, Opel este al treilea are brand din Europa dupa Volkswagen si Ford, in functie de vanzari, potrivit datelor ACEA.

In primul trimestru, cota de piata a Opel in Europa a crescut de la 6,7% la 6,8%. Cota brandului VW s-a mentinut la 11,8%, in timp ce Ford Motor a avut o cota de 7,5%.

GM, care a fost devansat de VW in 2013 in privinta vanzarilor mondiale, si-a reorganizat brandurile la nivel global pentru a-si concentra ofertele in functie de regiuni.

Grupul american va retrage Opel de pe piata chineza, anul viitor, dupa ce in ultimele doua decenii nu a reusit sa impuna acest brand. De asemenea, GM va renunta la comercializarea vehiculelor Chevrolet in Europa. In luna decembrie, GM a anuntat ca divizia Holden nu va mai produce automobile in Australia.

Citeste si:

Opel a fabricat 3 milioane de automobile la uzina din Eisenach, deschisa in 1990 in urma unei investitii de 1,2 miliarde de euro. Fabrica produce modelele Corsa si Adam.

Neumann a precizat ca producatorul auto a primit peste 80.000 de comenzi pentru automobilul de oras Adam, de la lansarea pe piata a acestuia.

Vanzarile din Europa ale Opel si cele sub brandul britanic Vauxhall au crescut in primul trimestru cu 8,5%, la 226.888 de masini, fata de un avans al pietei de 8,1%, potrivit datelor ACEA.

GM vrea sa elimine pierderile din Europa pana la sfarsitul acestui deceniu, dupa ce din 1999 a pierdut peste 18 miliarde de dolari in regiune.

Opel urmeaza sa inchida fabrica din Bochum, aceasta urmand sa fie prima fabrica din Germania care isi va inceta activitatea dupa Al Doilea Razboi Mondial.