Premierul Victor Ponta a vrut marti sa vada personal performanta trenurilor de mare viteza din China si s-a deplasat, alaturi de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, cu un astfel de tren de la Beijing la Tianjin.
Cu acest prilej Ponta a aratat ca recent Comisia Europeana a transmis guvernului ca nu este de acord cu realizarea unui alt proiect pe linia Bucuresti-Constanta.

In locul acestuia autoritatile romane negociaza cu companii din China realizarea unei legaturi feroviare de mare viteza intre Bucuresti si Iasi, care sa continue si catre Republica Moldova, informeaza Mediafax. "Acum domnul Rus a intrat in discutii mai avansate pentru ca nu se poate face acest proiect pilot pe linia Bucuresti-Constanta, acolo este coridor european si Comisia Europeana se opune unui nou proiect, insa cu ce am propus noi, si urmeaza sa avem studiile de fezabilitate, ar fi o linie care sa lege Bucuresti-Iasi si mai departe spre Chisinau", a declarat premierul Ponta.

Acesta a aratat ca isi doreste ca in Romania sa realizeze primul proiect pilot de acest fel din Europa Centrala si de Est si a aratat ca proiectul este unul integrat, tara noastra urmand sa contracteze din China atat tehnologia pentru calea ferata, cat si trenurile de mare viteza.

Cred ca Romania, nefiind distante atat de mari, are nevoie de tehnologie care prevede 200-250 de kilometri.

"Pretul mediu pentru o linie de cea mai mare viteza, 350 km pe ora, este cam 20 de milioane de dolari (pe kilometru - n.r.), insa eu cred ca Romania, nefiind distante atat de mari, are nevoie de tehnologie care prevede 200-250 de kilometri", a mai spus Ponta. Seful guvernului a mai aratat ca in 2015 s-ar putea sti daca acest proiect este viabil.

"In 2015, dupa ce terminam cu campaniile electorale, cu toate celelalte lucruri care de obicei impiedica proiectele in Romania este momentul in care putem intr-adevar sa avansam foarte mult cu toate proiectele", a aratat Ponta.
Premierul Romaniei a vizitat la Tianjin si un parc tehnologic, avand in vedere ca Guvernul Romaniei intentioneaza la randul sau sa construiasca in perioada urmatoare sase parcuri tehnologice, specializate pe diverse domenii.