"Drumul expres nu inlocuieste ideea de autostrada, ci este o faza intermediara de la nimic la autostrada, prin nimic intelegand drumurile actuale pe care le avem. Aceasta evolutie, de la inexistenta la existenta autostrazii parcurge o faza intermediara, a parcurs in toata Europa si in toata lumea. Sigur, unii care au avut bani si posibilitati au facut direct autostrazi", a spus Rus.

In actuala varianta a Master Planului, sectiunea Sibiu - Pitesti, de 115 km, una dintre cele mai asteptate autostrazi din Romania, promisa de autoritati, figureaza ca viitor drum expres.
"Ceea ce se ia in calcul atunci cand te califici, ca esti drum transregional, expres sau autostrada, se afla intr-o plaja de coeficienti. Unii se califica sau se apropie de acesti coeficienti, altii sunt la limita inferioara, altii la limita superioara. De exemplu, Comarnic - Brasov se califica la autostrada. Pe Sibiu - Pitesti se gaseste cel mai mare exportator roman (Automobile Dacia, n.r.)", a afirmat ministrul.

Vor putea fi realizate "unele retusuri" in ceea ce priveste Master Planul

Oficialul a precizat ca subiectul acestei autostrazi va fi rediscutat cu reprezentantii AECOM, consultantul statului in realizarea Master Planului, si ca in momentul in care documentul va deveni unul operational vor putea fi realizate "unele retusuri". "Sunt de acord ca pe Pitesti - Sibiu, la analiza intregii situatii prezentate de colegii de la Pitesti, putem face exproprierea la nivel de 70 de metri, la regim de autostrada, proiectarea pe ceea ce inseamna elementele care nu se mai modifica sa se faca pe autostrada si diferenta pe drum expres", a spus ministrul.

El a aratat ca, in conditiile in care constructia unui drum expres ar fi cu 25-30% mai ieftina, diferenta fondurilor va putea fi alocata pentru alte proiecte, iar intr-o a doua etapa, dupa 2020, drumul expres Sibiu - Pitesti ar putea fi transformat in autostrada. In forma actuala a Master Planului, drumul expres Sibiu - Pitesti are un cost estimat de 1,97 miliarde euro.