Ordinul se adreseaza in primul rand producatorilor locali - Toyota, Nissan, Mazda si Mitsubishi -, dar si grupului Volkswagen si tuturor companiilor auto europene, asiatice si americane care vand masini cu propulsie diesel in Japonia.

Potrivit agentiei Bloomberg, ministrul nipon al Transporturilor a indemnat companiile auto sa furnizeze raspunsuri pana la sfarsitul acestei saptamani.

Investigatii similare au fost lansate si in alte tari, inclusiv in Marea Britanie, Franta si Coreea de Sud, noteaza cotidianul italian La Repubblica.

In contextul scandalului in care este implicat grupul auto Volkswagen, teste realizate de Consiliul International pentru un Transport Curat (ICCT) au relevat ca masini produse de Volvo, Renault si Hyundai risca sa nu treaca testele privind emisiile, scrie The Telegraph. Conform studiului, Volvo, Renault si Hyundai nu intrunesc limitele testelor de laborator existente acum in Uniunea Europeana. Rezultatele privind emisiile arata ca Volvo ar depasi normele de 14,6 ori, Renault de 8,8 ori, iar Hyundai de 6,9 ori.
Cele trei companii sustin ca respecta normele privind poluarea.

Citeste si:

Actiunile BMW au scazut cu pana la 9% dupa ce o revista germana a relatat ca SUV-ul diesel X3xDrive 20d a emis noxe de 11 ori mai mari decat normele europene, in timpul unui test pe sosea.

Volkswagen va rechema pana la 11 milioane de vehicule diesel implicate in scandalul emisiilor, pentru a se asigura ca motoarele acestora respecta standardele referitoare la nivelul noxelor, a declarat marti noul director general al grupului german, Matthias Muller.

Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) acuza grupul auto Volkswagen ca a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante. Constructorul auto german ar fi instalat un software special in calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen si Audi. Dispozitivul este programat sa activeze un sistem de filtrare completa a particulelor doar in timpul testelor oficiale pentru emisii. Dupa teste, adica in situatiile generale de functionare a motorului, dispozitivul dezactiveaza sistemul de filtrare a particulelor, sustine Agentia americana pentru Protectia Mediului. Potrivit autoritatilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au incalcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle si Golf, precum si modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 si modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce in eroare sistemele de masurare a noxelor.

Guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informatii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica daca in Germania sau in Europa exista probleme privind respectarea normelor de poluare, in contextul scandalului in care este implicat grupul auto Volkswagen in Statele Unite. Oficiali din Germania si Franta au cerut marti ca investigatiile referitoare la manipularea de catre Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel sa fie extinse la nivelul intregii industrii auto. Volkswagen a anuntat ca intentioneaza sa aloce 6,5 miliarde de euro in trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, in conditiile in care scandalul declansat in SUA se extinde. Grupul Volkswagen a folosit sisteme pentru manipularea emisiilor si pentru 2,8 milioane de vehicule diesel vandute in Germania, anunta Ministerul german al Transporturilor.

Sursa foto: ricochet64 / Shutterstock.com