Potrivit Agentiei pentru Protectia Mediului din SUA, exista probleme privind nivelul emisiilor la alte cateva mii de motoare de capacitate mare instalate pe vehicule de lux si pe SUV-uri fabricate incepand cu anul 2009. Autoritatile americane au semnalat pe 2 noiembrie ca s-a decis extinderea investigatiei in cazul grupului auto Volkswagen, acuzat ca a folosit dispozitive de manipulare a emisiilor si la motoare diesel mai puternice, ale unor modele SUV Audi si Porsche. Initial, grupul auto german respinsese noile acuzatii, revenind vineri asupra contestatiei.

"Autoritatile americane vor continua investigatia si vor lua toate masurile adecvate", precizeaza EPA. Suspiciunile se refera la motoare diesel cu capacitatea de peste 2.000 de centimetri cubi instalate pe circa 10.000 de vehicule Porsche, Audi si alte marci ale grupului VW vandute in Statele Unite incepand cu anul 2014. Este vorba de modelul Volkswagen Touareg 2014, Porsche Cayenne 2015, Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L, si Q5 2016.

Volkswagen a anuntat la sfarsitul lunii septembrie ca circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) a acuzat VW ca a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetateni americani la gaze poluante.

Constructorul auto german ar fi instalat un software special in calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen si Audi. Dispozitivul este programat sa activeze un sistem de filtrare completa a particulelor doar in timpul testelor oficiale pentru emisii. Dupa teste, adica in situatiile generale de functionare a motorului, dispozitivul dezactiveaza sistemul de filtrare a particulelor, sustine Agentia americana pentru Protectia Mediului. Potrivit anchetei initiale a autoritatilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au incalcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle si Golf, precum si modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 si modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce in eroare sistemele de masurare a noxelor. In Europa, probleme similare au fost semnalate si la alte marci ale grupului VW.

Citeste si:

Autoritatea germana pentru transport rutier (KBA) a anuntat miercuri ca va verifica emisiile a 50 de modele de masini cu propulsie diesel, inclusiv motoare Dacia, in cadrul anchetei declansate dupa dezvaluirile despre softul folosit de grupul auto Volkswagen. Autoritatea germana pentru Transport Rutier (KBA) va efectua teste de emisii in cazul a 50 de modele de masini, de la 23 de producatori auto, existand suspiciuni ca nivelul declarat al noxelor este depasit.

"Verificarile au fost declansate dupa ce grupul auto Volkswagen a recunoscut manipularea testelor de emisii, dar si dupa ce parti terte au indicat emisii poluante anormale", precizeaza KBA.

Potrivit Autoritatii germane pentru Transport Rutier, vor fi verificate modele diesel Dacia, Audi (A3, A6), BMW (seria 3, seria 5, Mini), Ford (Focus si C-Max), Opel (Astra, Insignia, Zafira), Mercedes (C-Klasse, CLS, Sprinter, V-Klasse), Porsche (Macan), Smart (ForTwo), Volkswagen (Golf, Beetle, Passat, Touran, Polo, Golf SportsVan, Touareg, Crafter, Amarok), Alfa Romeo (Giulietta), Chevrolet (Cruze), Fiat (Panda, Ducato), Hyundai (iX35, i20), Honda (HR-V), Jeep (Cherokee), Land Rover (Evoque), Mazda (Mazda 6), Mitsubishi (ASX), Nissan (Navara), Peugeot (308), Renault (Kadjar), Toyota (Auris) si Volvo (V60).