"Dorim ca in 2009 sa ne mentinem la acelasi nivel ca in 2008, sa inregistram o cifra de afaceri de trei milioane de euro. Daca in 2008, 70 % din cifra de afaceri reprezentau vanzarile Great Wall, in 2009 progrozam ca 90% din afaceri vor fi date de SUV-uri si camoionete", a declarat Andrei Panait, directorul general al Alexandros Motors, citat de NewsIn.

El a precizat ca, in ciuda unui debut slab de an la vanzari, datorat variantei de la acea vreme a taxei de prima inmatriculare, compania a avut o cifra de afaceri de 1,2 milioane de euro dupa primele patru luni din acest an.

"Pe intreg anul 2008 am vandut aproximativ 130 de unitati Great Wall. In primele trei luni ale anului 2009, vanzarile au fost ca si inexistente datorita variantei de la acea vreme a taxei de prima inmatriculare”, a spus Panait

In ceea ce priveste relansarea industriei auto si implicit a vanzarilor de masini, oficialul companiei Alexandros Motors estimeaza ca nu se va produce in acest an.

In plus, ca si importator de masini fabricate in China, Andrei Panait a precizat ca businessul sau este afectat si de perceptia romanilor fata de produsele chinezesti.

"China nu produce numai ieftin, ci si de calitate, dar cu un pret mai mic decat in alte parti. Insa, in Romania, imediat dupa revolutie, au fost aduse produse ieftine si proaste. Noi facem eforturi, aratandu-le clientilor nostri calitatea masinilor importate de noi”, a spus Andrei Panait.

Compania chinezeasca Great Wall are o productie anuala de 400.000 de unitati, autovehicule CUV si camionete, modele importate in Romania fiind Hover Pi, Hover CUV si camioneta Steed.

In afara produselor Great Wall, Alexandros Motors, membru al grupului de firme Alexandrion, importa si autocare King Long si motostivuitoare Shangly.