Compania din Romania a fost infiintata in martie 2007 si a devenit operationala din septembrie 2007. De pe pozitia 14 in 2007, in prezent LeasePlan Romania este pe locul 3 in piata.

LeasePlan Romania avea in adiministrare la finalul lunii martie 3.964 de masini, in crestere cu 150% fata de aceeasi perioada din 2009. Obiectivul companiei pentru anul acesta este detinerea unei flote de 5.000 de masini in administrare si inregistrarea de profit la nivel de an financiar 2010.

In primul trimestru, 1.395 de autovehicule au intrat in administrarea LeasePlan, cu 200% mai mult comparativ cu primele 3 luni din 2009 (439 masini). Flota medie pe client a crescut de la 16 autovehicule la 30 la nivelul lunii martie 2010.

Valoarea portofoliului a inregistrat o crestere de peste 100% fata de finalul lunii martie 2009, ajungand la 30,7 milioane euro la finalul lunii martie 2010. Cele mai dorite marci sunt Dacia, VW, Ford si Skoda.

Piata de leasing operational ar putea ajunge anul acesta la 35.000 de masini.

"Estimam o crestere de 25% a pietei romanesti de leasing operational in 2010, pana la circa 35.000 de vehicule, de la aproximativ 28.000 de masini la finalul anului trecut", a declarat directorul general al LeasePlan Romania, Bogdan Apahidean.

La sfarsitul lunii martie, totalul pietei de leasing operational era de circa 30.000 de autovehicule.

Oficialul LeasePlan a mai spus ca ponderea pietei de leasing operational in totalul pietei de leasing ar putea ajunge la 30% in urmatoarea perioada, de la mai putin de 10% la finalul anului trecut.

Leasingul oprational ofera solutii companiilor pentru reducerea costurilor cu administrarea flotei cu circa 10-15%.

Spre finalul anului compania din Romania va vinde masinile rulate prin licitatie electronica dealer-ilor de autoturisme.

In martie, LeasePlan Romania a lansat Euro Insurances, companie de asigurari din cadrul grupului, ce a fost infiintata in 1994 in Irlanda. Printre avantaje sunt stabilirea cu fiecare utilizator a datei, orei si locului pentru constatarea unei daune. De asemenea, compania a introdus o noua aplicatie online “Sistem de evidenta foaie de parcurs”.

Potrivit unui studiu al Gallup Romania, efectuat pe 120 de companii la cererea LeasePlan, 31% din masinile flotelor auto au fost cumparate in leasing financiar si 24% in leasing operational. De asemenea, 24% din clienti au platit integral, iar 3% au luat credit.

LeasePlan Romania face parte din grupul olandez LeasePlan, detinut de un consortiu alcatuit din Volkswagen Group, cu o participatie de 50%, si Fleet Investments B.V. (50%).

Filiala din Romania are in portofoliu 133 de clienti, printre care OMV Petrom, Coca-Cola, Metro, BCR, IBM, Siemens, Actavis, Merck Sharp & Dohme, Bancpost, ING Asigurari de Viata, 3M, Colgate - Palmolive si CEZ.