"Este un fenomen ale carui prime semne au aparut inca din primavara anului trecut. Acum insa practic ne-a asaltat cererea de recrutare de talente sau potentiale talente, iar clientii nostri vin cu solicitari tot mai sofisticate", comenteaza Cornel Apostol, CFO APT Group, cresterea, in 2014, a numarului de recrutari si a cifrei de afaceri a principalilor jucatori din industria serviciilor de HR.

Anul 2014 a insemnat o schimbare de strategie in proiectele de recrutare, activitatile de sourcing s-au intensificat, cu metode si tool-uri tot mai rafinate, pe fondul unei crize majore de talente in domeniile tehnologiilor de varf. Munca de recrutare s-a redefinit, capatand prioritar valente de marketing si vanzari; recrutorul care trebuia sa aleaga uneori intre sute de CV-uri, a devenit un ambasador al brandului de companie si un vanzator de joburi. Creativitatea, abilitatile sociale, de marketing si vanzari, capacitatea de inovare chiar, sunt noua baterie de arme ale unui recrutor.

"S-a depasit faza in care accentul era pe selectia de candidati, dintr-un bazin generos de profile. In prezent, se apeleaza la expertiza noastra complexa in gestionarea capitalului uman, in livrarea de consultanta si solutii personalizate, fie ca este vorba despre recrutarea pentru pozitii de entry-level, de high executive, de servicii de payroll sau munca temporara, de outsourcing sau comunicare interna. Cifrele de la APT confirma tendintele: doar in primele cinci luni ale lui 2015 s-au dublat comenzile de recrutare primite de APT, iar pe munca temporara avem o crestere de 20%, fata de inceputul anului", afirma directorul finaciar al APT Group, adaugand ca "tot anul acesta am iesit in intampinarea cererii sporite de servicii profesionale de administrare dosare, prin lansarea, in trimestrul II, a unui centru de payroll".