Intr-un studiu realizat intre lunile februarie si aprilie de catre Asociatia Nationala a Colegiilor si Angajatorilor (National Association of Colleges and Employers) din 31.470 de studenti din peste 400 de colegii si universitati doar 25 % dintre cei care au aplicat pentru un job inainte de absolvire au fost acceptati, pe un salariu mediu anual de 41.000 $. Totusi aceasta este o evolutie fata de 2009, cand numai 19,7 % isi gasisera un loc de munca in aceeasi perioada.

“Intr-o anumita masura, studentii au patruns pe piata locurilor de munca intr-o perioada in care numarul posturilor vacante este in crestere.”, afirma Ed Koc, directorul strategic al NACE si principalul cercetator in cadrul studiului. “Cu toate acestea, sunt suficiente motive pentru ca studentii sa fie in continuare nemultumiti de ofertele de pe piata”, spune acesta.

“Intalnesc multi student care sunt dispusi sa se angajeze la companiile care ii oferteaza, fara a lua in considerare daca postul respective este ceea ce isi doresc pe termen mediu sau lung”, afirma Lindsay Pollack, autoarea cartii “De la universitate la cariera, 90 de lucruri de facut inainte de a intra inlumea reala” ("Getting from College to Career: 90 Things to Do Before You Join the Real World") .

“Cred totusi ca vom avea parte de intelegere din partea recruiterilor pentru generatiile de absolventi 2008 – 2010”, pentru ca in recesiune se pune un accent important pe reducerea locurilor de munca.

Intr-un top al celor mai vanati candidate pentru joburile vacante din aceasta perioada primul loc este ocupat de catre studentii din an terminal inscrisi la specializarea Contabilitate (46% primind oferte de angajare), urmati de studentii facultatilor de business (44% , potrivit unui raport al NACE. Studentii la facultatile de informatica, inginerie si matematica sunt chemati la interviuri de angajare in proportie de 39 – 43%.

In sectoarele manufacturier, contabilitate si in servicii profesionale cum ar fi consultant recruiterii sustin ca sfarsitul anului 2010 si inceputul anului 2010 vor aduce mai multe proioecte de recrutare, pe masura ce economia se va imbunatati iar consumatorii vor incepe sa cheltuiasca.